Martorelles

L'adéu de Derbi confirma el mal moment del sector del ciclomotor a Catalunya

Catalunya havia estat terra de ciclomotors. Històricament, les fàbriques catalanes concentraven la major part de la producció de motocicletes de l'Estat i els carrers de les grans ciutats estaven plens de motos petites. L'adéu de Derbi, anunciat aquest dimarts, se suma a l'ERO que Yamaha va anunciar la setmana passada a la plana de Palau-solità i Plegamans i al trasllat de la producció de Montesa Honda a Itàlia. A més, al carrer, en els últims anys s'ha capgirat el parc de les dues rodes i, tot i que abunden les motocicletes de 125 cc, cada vegada costa més trobar-hi ciclomotors.

Actualitzat
L'any 1999, de les 380.000 unitats de motocicletes que es van vendre a Espanya, la gran majoria (315.000) eren ciclomotors. Des d'aleshores, però, els ciclomotors han anat perdent terreny a favor de motos de més potència. Per aquest any, en què el mercat de la moto es troba en el punt més baix de la seva història, la previsió de vendes no supera les 23.000.

El descens de vendes de ciclomotors a l'Estat i, en conseqüència, la baixada de producció, ha coincidit amb dos canvis legislatiusl'homologació del permís de conduir motocicletes de fins a 125 cc amb el carnet de cotxe i l'ampliació de l'edat mínima per portar ciclomotor dels 14 als 15 anys.

La fortalesa que, històricament, havia tingut el sector del ciclomotor a Catalunya també ha anat perdent pistonada. L'adquisició de marques històriques, com Derbi per part de Piaggio i el tancament de la producció de companyies que s'havien establert aquí com Honda l'any 2009 o l'ERO que va anunciar Yamaha fa pocs dies, ha deixat enrere els anys en què la majoria de motocicletes espanyoles es fabricaven a Catalunya. El pes de la producció queda ara en mans de factories més petites, com Rieju o Gas Gas, que intenten sobreviure al mercat.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut