Rússia

El desglaç de l'Àrtic facilita la navegació per la ruta Nord entre Àsia i Europa

La navegació entre Àsia i Europa pot canviar de ruta si continua el canvi climàtic i el desglaç de l'Àrtic. Aquest fenomen està escurçant la travessia per l'Àrtic rus, una ruta que tot i que ara és més curta i més fàcil encara està lluny, segons els científics, d'agafar el relleu al recorregut més habitual, que és el del golf d'Aden, situat entre el Iemen i els països d'Ibuti i Somàlia, i el canal de Suez. Dos mercats alemanys procedents de Corea del Sud han estat pioners i han provat la ruta. Ha estat la primera ocasió que una naviliera occidental viatja sense ajuda de trencaglaç per aquest pas.

Actualitzat
La travessia va sorprendre es naviliers alemanys que van comprovar que es podia circular amb comoditat per un lloc on normalment ningú s'atreveix a fer-ho sense l'ajuda d'un trencaglaç. De fet, Rússia permet navegar sense escorta de trencaglaç per aquesta ruta només durant sis setmanes a l'any, entre l'agost i el setembre.

Si el desglaç continua, ben aviat es pot convertir en una ruta atractiva durant quatre mesos a l'any tot i que de moment encara no pot competir amb el recorregut habitual pel canal de Suez. La situació però va sorprendre els científics, que van comprovar amb les fotografies per satèl·lit que només hi ha gel en el 40% de la superfície marina.

Tot i que el gel no va ser un problema per aquests vaixells alemanys, es van trobar altres dificultats com ara permisos per aconseguir passar per aquests llocs desacostumats a vaixells forans.

La descoberta d'aquesta expedició pionera no només obre noves possibilitats per a aquells vaixells que vulguin viatjar des de les costes asiàtiques a les europees, sinó que també planteja esperança i noves vies per al subministrament de mercaderies a una extensa regió de Sibèria.
Anar al contingut