Barcelona

Radiografia de la crisi de l'automoció al conjunt de l'Estat

La crisi evident en el sector de l'automòbil acumula xifres més que preocupants. Ja no són una o dues empreses les que passen moments complicats, sinó que, fent una ullada a les notícies que ens han ocupat els últims temps, es pot comprovar com les vaques magres es passegen per molts fabricants que tenen plantes a Catalunya i al conjunt de l'Estat. Fins ara, el cas de més envergadura és el de Nissan.

Actualitzat
Nissan: Plantes de la Zona Franca de Barcelona i de Montcada i Reixac. Expedient per acomiadar 1.288 persones aquest any i 392 més l'any 2009. En total, el 40% de la plantilla.

Seat: De moment no hi ha acomiadaments definitius, sinó una suspensió temporal de contractes per fabricar 75.000 cotxes menys. Afectarà uns 4.500 treballadors de la planta de Martorell.

Ford:
Planta d'Almussafes, a la Ribera Baixa. La direcció ha presentat un ERO temporal de 21 dies que s'aplicarà al primer semestre de 2009, i que podrà afectar més de 5.000 treballadors. Es faran nou dies d'aturades al gener, i els altres dotze, a partir del febrer. A aquest ERO temporal s'hi afegeix un altre de set dies de la planta de construcció de motors, per a 450 persones. Actualment, hi ha uns 990 empleats de la planta que pateixen les conseqüències d'un ERO temporal de tres mesos que finalitza al mes de desembre.

Santana Motor: Suspendrà el contracte durant 5 mesos a 363 treballadors de la planta d'Andalusia, cosa que suposa més de la meitat de la plantilla actual.

IVECO: Aquesta companyia de vehicles comercials ha presentat un expedient temporal per a 2.200 treballadors durant 50 dies a la seva planta de Madrid. La mateixa durada que per a 990 empleats de la planta de Valladolid. També a Valladolid hi plana un expedient temporal a Renault que afectarà un miler de persones, durant 11 dies.

Nissan a Àvila: Es van suspendre 500 contractes els primers 15 dies de novembre, i al desembre es farà el mateix durant 7 dies més.

Peugeot-Citroën: A la planta de Galícia no hi té previst cap ERO, però a partir del gener se'n suprimirà el torn de nit per retallar la producció, i tancarà el 2008 amb 1.200 treballadors menys.

Mercedes-Benz: A la fàbrica del País Basc ha aturat la producció durant 5 dies el novembre i ho farà 5 dies més al desembre. Proposa tancar la factoria 30 dies el 2009, fet que n'afectarà els 3.000 treballadors. A Navarra, la factoria Volkswagen no renovarà el contracte a 637 eventuals.

Opel: A la planta de Figueruelas retallarà un 20% la producció amb un expedient temporal que afecta 600 treballadors durant 1 any.

I a tot això s'hi han de sumar els més de 14.000 treballadors afectats per expedients o tancaments a les desenes d'empreses de components vinculades a l'automoció. En total la crisi al sector ja afecta més de 31.000 treballadors.
Anar al contingut