Barcelona

La Generalitat planteja els 90 km/h pels dies en què el temps afavoreixi la contaminació

El govern català estudia com fer front als episodis meteorològics que afavoreixen la concentració de la contaminació a l'àrea metropolitana de Barcelona. La direcció general de Qualitat Ambiental planteja una velocitat puntual que podria quedar fixada en 90 km/h. Segons ha explicat a Catalunya Ràdio la directora d'aquest organisme, Assumpta Farran, encara s'està treballant en la qüestió, però reconeix que "es condueix millor a 90 que a 80" ja que "la majoria de gent va en quarta a 80". Aquesta nova velocitat s'inscriuria en la zona de velocitat variable i només s'aplicaria en casos d'alta concentració de contaminants.

Actualitzat
La Direcció General de Qualitat Ambiental del Departament de Medi Ambient de la Generalitat estudia quina és la velocitat recomanable per als vehicles al voltant de Barcelona per evitar la contaminació. El govern català vol saber en quan ha de fixar el límit en dies on les condicions atmosfèriques afavoreixin la concentració de contaminants a l'atmosfera.

Assumpta Farran, responsable d'aquest departament, ha assegurat a Catalunya Ràdio que hi haurà una velocitat variable per al que anomena "èpoques d'episodi". Els límits podrien quedar fixats en 90 km/h.

Farran explica que encara estan plantejant la mesura, però avança que segurament serà aquesta la velocitat escollida. La directora de Qualitat Ambiental argumenta que els 90 km/h són la millor opció "per com conduïm tots plegats". Segons Farran, "a 80 molta gent va en quarta, i a 90 la gran majoria van en cinquena", i "es condueix més bé a 90 que a 80". Aquesta diferència és important pel que fa a l'emissió de contaminants.

Un episodi d'aquest estil ja es va viure just la primera setmana de supressió de la "zona 80", a principis de febrer. El govern català va haver d'endarrerir una setmana els seus plans per l'aparició d'un anticicló que afavoria l'acumulació de contaminació a l'àrea metropolitana. Llavors es van mantenir els 80 km/h, però el pròxim cop es podria ja establir aquesta velocitat en 90.

No caldrà a l'estiu

Farran ha explicat que probablement no caldrà implantar aquest límit de velocitat durant l'estiu perquè els nivells de contaminació acostumen a ser baixos. Hi ha menys trànsit, més brises i no hi ha inversions tèrmiques.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut