Perafita

L'anticicló frustra el primer dia sense "zona 80" als accessos de Barcelona

El bon temps frustra els plans del govern de la Generalitat per començar a desmuntar la velocitat variable als accessos de Barcelona. Ho ha explicat en una visita a Perafita el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que ha anunciat que aquest dilluns no es podrà circular a més de 80 km/h als accessos de Barcelona, com estava previst, perquè hi ha una "situació anticiclònica intensa" que perjudicaria la qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana si se circula a més velocitat.

Actualitzat
El primer comiat a la "zona 80", que estava previst per aquest dilluns a l'autovia de Castelldefels, la C-31 sud, i l'autopista del Garraf, la C-32 sud, haurà d'esperar, i tot per culpa del bon temps que s'espera per a les pròximes hores a Catalunya.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha explicat aquest diumenge en una visita a Perafita que aquest dilluns no es podrà circular a més de 80 km/h en els accessos a Barcelona com s'havia anunciat des del Departament d'Interior. Recoder ha explicat que han pres aquesta decisió després que el Servei Meteorològic de Catalunya ha alertat que el país viu "una situació anticiclònica intensa" i que si es permet excedir la velocitat dels 80 km/h la qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana se'n podria ressentir.

Davant d'aquesta advertència meteorològica, el govern de la Generalitat ha decidit fer marxa enrere i congelar unes hores més una mesura que havia generat molta expectativa. Amb tot, el conseller, que ho ha anunciat també a través del seu Twitter, ha volgut matisar que el pla de correcció de la contaminació de l'aire ja preveu flexibilitzar la velocitat variable a la baixa en aquests casos.

L'increment del límit de velocitat previst per aquest dilluns a la C-31 sud i a la C-32 sud era el primer pas per suprimir la velocitat variable en 53 dels 78 quilòmetres on ara s'aplica. Després d'aquestes dues vies i fins a l'1 de març, està previst que es vagin retirant la majoria de senyals fixos que limiten la velocitat en les altres vies d'entrada a Barcelona, com l'A-2 -que tindrà trams de 100 i de 80-, l'AP-2 -amb trams de 120 i 100-, la C-16 -amb trams de 90 i 80-, la C-58 -que es mantindrà en els 80 perquè està en obres-, els túnels de sortida de la B-20 -de 100 a 80- i la C-31 a Badalona -que tindrà trams de 120 i de 80.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut