Barcelona

Un error informàtic permet anar a 100 km/hora a l'autovia de Castelldefels

Un error informàtic ha fet que un panell informatiu a l'autovia de Castelldefels hagi omès la limitació dels 80 quilòmetres per hora que s'havia de mantenir als accessos de Barcelona a causa de l'anticicló. El problema ha fet que el panell permetés circular a una velocitat màxima de 100 quilòmetres per hora durant unes hores en un tram d'aquesta via. Així ho ha reconegut el Servei Català del Trànsit, que ha informat que l'error, que ja ha estat esmenat, no ha ocasionat que s'imposessin multes ja que el radar està coordinat amb el panell lluminós. Tot plegat, en el primer dia que ha entrat en vigor la velocitat variable a l'autovia de Castelldefels i a l'autopista de Garraf, les primeres vies on s'aplicarà i on ja s'han començat a canviar els senyals de trànsit.

Actualitzat
Per la seva banda, Joaquim Nadal s'ha referit al Parlament a la qüestió dels 80 quilòmetres per hora que, a partir d'avui, havien de començar a desaparèixer progressivament però que no ho han fet a causa del bon temps.

Nadal ha dit que és contradictori que el govern hagi retardat la supressió dels 80 km/hora per l'anticicló. El socialista ha declarat que el govern ha fet una "marxa enrere radical" i que s'ha fet evident "la posició erràtica, tant que ningú entén on som".

Els 80 km/h, frustrats per l'anticicló

El primer comiat a la "zona 80", que estava previst per aquest dilluns a l'autovia de Castelldefels, la C-31 sud, i l'autopista del Garraf, la C-32 sud, haurà d'esperar, i tot per culpa del bon temps que s'espera per les pròximes hores a Catalunya.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha explicat aquest diumenge en una visita a Perafita que aquest dilluns no es podrà circular a més de 80 km/h en els accessos a Barcelona com s'havia anunciat des del Departament d'Interior. Recoder ha explicat que han pres aquesta decisió després que el Servei Meteorològic de Catalunya ha alertat que el país viu "una situació anticiclònica intensa" i que si es permet excedir la velocitat dels 80 km/h la qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana se'n podria ressentir.

Davant d'aquesta advertència meteorològica, el govern de la Generalitat ha decidit fer marxa enrere i congelar unes hores més una mesura que havia generat molta expectativa. Amb tot, el conseller, que ho ha anunciat també a través del seu Twitter, ha volgut matisar que el pla de correcció de la contaminació de l'aire ja preveu flexibilitzar la velocitat variable a la baixa en aquests casos.

L'increment del límit de velocitat previst per aquest dilluns a la C-31 sud i a la C-32 sud era el primer pas per suprimir la velocitat variable en 53 dels 78 quilòmetres on ara s'aplica. Després d'aquestes dues vies i fins a l'1 de març, està previst que es vagin retirant la majoria de senyals fixos que limiten la velocitat en les altres vies d'entrada a Barcelona, com l'A-2 -que tindrà trams de 100 i de 80-, l'AP-2 -amb trams de 120 i 100-, la C-16 -amb trams de 90 i 80-, la C-58 -que es mantindrà en els 80 perquè està en obres-, els túnels de sortida de la B-20 -de 100 a 80- i la C-31 a Badalona -que tindrà trams de 120 i de 80.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut