Una imatge d'arxiu del límit de la velocitat a 80 km/h
Una imatge d'arxiu del límit de la velocitat a 80 km/h
Barcelona

La C-31 i la C-32 deixen de ser "zona 80" a partir d'aquest dilluns

L'adéu en alguns trams de la "zona 80" comença aquest dilluns per l'autovia de Castelldefels, la C-31 sud, i l'autopista del Garraf, la C-32 sud. A partir de les sis del matí els conductors que circulin pels trams on fins ara hi ha velocitat variable i el límit és de 80 km/h podran trepitjar una mica més l'accelerador, ja que el nou límit de velocitat quedarà establert en els 100 o els 120 km/h en funció del tram. Aquest serà l'inici de l'eliminació de la "zona 80" en 53 dels 78 quilòmetres on fins ara s'aplica.

Actualitzat
La supressió de la "zona 80" en alguns accessos a Barcelona que va anunciar la Conselleria d'Interior s'encetarà aquest dilluns a les sis del matí. Serà llavors quan el límit de velocitat de l'autovia de Castelldefels, la C-31, i l'autopista del Garraf, la C-32, passarà dels 80 km/h als 100 o els 120 km/h en funció del tram.

El Servei Català del Trànsit ha establert un període de transició per adaptar-se als nous límits de velocitat, que serà entre les deu de la nit de diumenge i les sis del matí de dilluns. El canvi suposa la retirada de senyals fixos i la modificació dels senyals lluminosos de velocitat.

Després d'aquestes dues vies de la xarxa de carreteres de Catalunya incloses en la "zona 80" i fins a l'1 de març, s'aniran retirant la majoria de senyals fixos que limiten la velocitat en les altres vies d'entrada a Barcelona, com l'A-2 -que tindrà trams de 100 i de 80-, l'AP-2 -amb trams de 120 i 100-, la C-16 -amb trams de 90 i 80-, la C-58 -que es mantindrà en els 80 perquè està en obres-, els túnels de sortida de la B-20 -de 100 a 80- i la C-31 a Badalona -que tindrà trams de 120 i de 80.
Anar al contingut