Barcelona

Ernest Maragall diu que les sentències del Suprem no obliguen a canviar la normativa educativa

El conseller d'Educació en funcions, Ernest Maragall, considera que les tres sentències del Tribunal Suprem sobre l'ensenyament del castellà a l'escola a Catalunya "no anul·len, modifiquen ni obliguen a modificar cap precepte de la normativa vigent" i que, per tant, el model d'immersió lingüística continua vigent. El conseller ha tret importància a les consideracions de la justícia sobre tres casos puntuals i ha volgut deixar clar que el català continuarà sent la llengua vehicular de l'ensenyament i que el castellà "està present en la proporció adequada".

Actualitzat
El conseller d'Educació en funcions, Ernest Maragall, ha estat taxatiu respecte a les tres sentències del Tribunal Suprem sobre l'ensenyament del castellà a l'escola a Catalunya: "No anul·len, ni modifiquen, ni obliguen a modificar cap precepte de la normativa vigent; tota ella segueix sent avui plenament aplicable".

De les paraules de Maragall es desprèn que el model d'immersió lingüística català continuarà a les escoles del país com reclamen docents i pares d'alumnes i malgrat les consideracions de la justícia. L'alt tribunal, si bé recorda a la Generalitat que el castellà ha de ser també llengua vehicular en l'ensenyament, deixa a les seves mans com això s'ha de garantir i, per tant, si el govern català considera que el català està en una situació de desavantatge, pot tenir un tracte diferenciat.

Maragall ha deixat clar que el català serà la "llengua vehicular" als centres docents i que el castellà "està present en la proporció adequada" per garantir els objectius educatius.

El conseller d'Educació en funcions ha fet aquestes consideracions tot just després de treure importància a les sentències de l'alt tribunal. Per això ha utilitzat dos arguments. El primer és el del decalatge de temps: subratlla que les sentències es refereixen als casos de tres famílies que van denunciar situacions de fa quatre anys però en canvi el Suprem s'agafa a una sentència molt posterior, de fa uns mesos, la del TC sobre l'Estatut. El segon argument és el de la puntualitat, que són tres casos molt concrets: "No es poden derivar conclusions de caràcter general –diu el conseller en funcions- sobre el sistema educatiu a partir de sentències que es pronuncien sobre situacions individuals".

VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut