Imatge d'arxiu de l'iPad, d'Apple (Foto: Reuters)
Nokia considera que l'iPad, d'Apple, viola algunes de les seves patents. (Foto: Reuters)
Estats Units

Murdoch i Branson preparen mitjans informatius que només seran visibles amb un iPad

Quan Steve Jobs va presentar l'iPad ja va deixar entendre que es proposava donar un cop de mà als mitjans de comunicació. La idea era que si a la teranyina web els continguts lliures s'han estès de manera expansiva, en aquest giny seria possible crear aplicacions amb continguts informatius que permetin obtenir ingressos als seus creadors.

Actualitzat
Diversos mitjans de comunicació ja han desenvolupat aquestes aplicacions, però aquesta setmana s'han anunciat dos projectes que van més enllà. Es tracta de posar al mercat un mitjà informatiu que només sigui visible d'aquesta manera. Ja no és l'aplicació d'un mitjà multiplataforma que vol tenir un peu a l'iPad sinó un producte específic, concebut només per als anomenats "tablet", aquestes pantalles planes i portàtils que milloren l'experiència del consum de continguts digitals.

Murdoch

El totpoderós Rupert Murdoch ha fet una inversió de més de vint milions d'euros i prepara amb un centenar d'empleats un diari, anomenat "The Daily" (el diari), que només es podrà veure amb un iPad. Ha d'aparèixer entre el desembre d'aquest any i principis del 2011 i parteix d'un acord d'aquest empresari de la comunicació amb Apple. Aquest pacte, que comporta la implicació tecnològica del fabricant de l'aparell, és el que atorga al projecte un interès més intens.

News Corp és un imperi que controla diaris com "The Wall Street Journal" i la cadena Fox de televisió, coneguda per les seves posicions ultraconservadores. Pel que se'n sap, es tractaria d'un mitjà d'alta qualitat però de mirada popular. Sembla que Murdoch pretendria arribar al mig milió de subscriptors.

Branson

Per la seva banda, el també multimilionari Richard Branson, propietari de Virgin, anuncia una revista centrada en temàtica d'interès per a professionals qualificats i empresaris, que només es podrà consumir en el mateix iPad. Els negocis i viatges, a més de la tecnologia, formaran part dels temes preferents.

Siguin o no exitosos aquests projectes, el que sembla evident és que amb tanta inversió les aplicacions basades en continguts informatius faran un salt extraordinari. Potser sí que l'iPad, i els seus cosins germans que hi competeixen, acabaran modificant la manera com el periodisme digital es relaciona amb els usuaris.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut