janquim

Un restaurant basc posa un iPad a cada taula per millorar el servei

Un restaurant que ja té una estrella Michelin se suposa que aspira a la segona pensant en plats nous, però en un lloc de Bilbao han optat per revolucionar el servei de sala, i ho fan posant un iPad a cada taula.

Actualitzat
El restaurant Etxanobe de Bilbao va obtenir aplaudiments entusiastes dels que assistien ahir a la jornada sobre aplicacions que es va fer a Barcelona. Però no era a causa de cap creació culinària ni tampoc perquè hagin dut fins als mòbils la realitat dels seus fogons.

El que fan des de fa pocs mesos és oferir un servei de sala molt renovat. A cada taula hi ha un iPad, que serveix perquè els comensals hi llegeixin la carta però també perquè durant l'àpat estiguin connectats. La intenció, com es va admetre, és doble.

Per una banda, oferir un servei extra, de la mateixa manera que un taxista d'Igualda procura donar serveis nous als seus clients. Però, per una altra banda, saben que si els seus clients aprofiten que estan menjant per compartir-ho a les xarxes socials és més fàcil que diguin que estan menjant bé mentre són al restaurant que no pas que després, un cop a casa, tinguin ganes de fer-ho saber.

A taula, per tant, disposen d'aquest aparell amb connexió a internet i d'unes quantes aplicacions que permeten la seva participació als diàlegs de la xarxa, com ara Twitter i Facebook, a més del navegador Safari perquè es distreguin com els vingui de gust.

A més, i segons asseguren, des de la cuina s'està atent als missatges per si un client es vol comunicar directament amb el xef a través de Twitter. Segons què digui, surt de la cuina i paticipa en la conversa de manera directa.

El restaurant té una estrella Michelin. I no és el primer cas d'ús a la restauració d'aquest giny, que comença a trobar diverses aplicacions professionals.

Anar al contingut