La campanya a la xarxa

"És molt difícil guanyar sense guanyar a la xarxa"

Jordi Cuminal (CiU) Secretari de Comunicació de CDC Responsable de la campanya digital

Actualitzat
PRESÈNCIA A LA XARXA
 
Web de campanya: ciu.cat

Web del candidat: arturmas.cat

Twitter de referència: @ciu

Etiqueta preferent a twitter: #començaelcanvi

Xarxes socials: Facebook

Materials de cibercampanya


Canal de vídeo


Galeria fotogràfica



LA CAMPANYA DIGITAL

L'equip de campanya el formen tres persones dedicades a les qüestions vinculades a internet i, a més, els assessora una empresa externa, però no n'especifiquen el pressupost. Van crear fa mesos una xarxa social pròpia, Cativistes. Per això ara compten amb més de dos mil ciberactivistes organitzats que participen en la campanya. Han assajat amb l'eina de moderació Google Moderator en uns actes preelectorals anomenats Docsessions. Han estat pioners en aplicacions per a mòbil i la plataforma de missatges SMS via web.


QÜESTIONARI

Quin és l'objectiu de la campanya digital?

Que el nostre missatge sigui hegemònic a les xarxes socials, i d'altra banda ser permeables i arribar a tots els ciutadans.

Les vostres accions a la xarxa són una decisió oficial de la direcció de campanya o responen a l'activitat espontània d'activistes simpatitzants?

Les nostres accions a la xarxa són una combinació d'una decisió estratègica de ser a les xarxes socials de forma decidida, d'un procés de formació i digitalització de la nostra militància i de creació de les diferents eines.

A internet, us adreceu més als que ja són propers o als indecisos?

A tots, amb diferents objectius. A uns per mobilitzar-los i activar-los, als indecisos per convence'ls a través d'arguments i diàleg.

Les accions a la xarxa volen trobar repercussió als mitjans tradicionals o tenen vida pròpia en l'entorn digital?

Les accions a la xarxa tenen la seva vida pròpia, per bé que quan una acció a la xarxa té molt d'èxit acostuma a reflectir-se en altres mitjans.

El vostre cap de llista per Barcelona, és un usuari habitual de les eines de comunicació basades en internet?

Artur Mas és una persona que entén molt bé el concepte de reputació digital i la importància que té ser com ets. En aquest sentit la seva aposta a la xarxa passa pel seu videoblog, un espai on cada setmana s'adreça a la gent cara a cara amb un vídeo i explicant algun tema. També gestiona personalment els seus correus i comentaris a Facebook. Té l'ajuda d'un equip, però llegeix tots els comentaris i correus que li envien i els respon.

Internet permet un grau de conversa que és més difícil en altres mitjans. De quina manera ho teniu en compte?

Intentant escurçar els temps de resposta, ajustant l'estructura de manera que sigui capaç de respondre en la mesura del possible qualsevol comentari amb el mínim temps en eines tan exigents com el Twitter.

Quin és el vostre canal preferit a internet? Per quina raó?

Tots. El Twitter, que com diu algú és la xarxa social on trobes la gent amb qui hauries volgut anar a classe. El Facebook, per mobilitzar i perquè és on hi ha la majoria de gent. I els blogs, per la qualitat i les reflexions que aporten. Cal tenir una estratègia per a cadascun.

En la vostra activitat digital, quina llengua feu servir amb més assiduïtat i per què?

El català. És la pròpia del país.

Què espereu que aporti la vostra campanya digital al conjunt de la campanya electoral?

Fer una bona campanya a la xarxa no et garanteix guanyar unes eleccions, però és molt difícil guanyar-les sense guanyar a la xarxa. Que aporti frescor, una major implicació d'aquells que ens volen ajudar a fer el canvi i ajudi a estendre i entendre l'ús de les xarxes socials.

També n'esperem que es recuperi el rol del militant a través de les xarxes socials i aprofitar el talent de la gent que tenim a l'entorn, més enllà de l'estructura.

Com us ajuden els ciutadans a través d'internet?

Moltíssim, internet recupera el rol del ciutadà que opina, pregunta i s'informa. I també el del militant, que pot fer una decisiva contribució a la causa.

Interactueu amb les altres candidatures? De quina manera i per què?

Per Twitter hi ha debats apassionants!

S'ha ofert a tothom la possibilitat de formular una pregunta, l'última, per respondre allò que no han pogut dir en les altres. CiU hi ha renunciat.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut