La campanya a la xarxa

"El nostre objectiu és arribar a les persones, informar-les i interactuar-hi"

Juan Milián (PPC) Responsable de la campanya en línia Número 13 de la candidatura per Barcelona

Actualitzat
PRESÈNCIA A LA XARXA
 
Web de campanya: ppcatalunya

Web del candidat: alicia2010

Twitter de referència: @ppcatalunya

Etiqueta preferent a twitter: #solucions

Xarxes socials: Facebook

Materials de campanya

Canal de vídeo


Galeria fotogràfica



LA CAMPANYA DIGITAL

Unes vuit persones d'un equip de campanya que ronda la trentena treballen en el camp digital. Compten que tenen actius a primera línia uns trenta ciberactivistes que s'encarreguen d'estendre el missatge cap als seus entorns a la xarxa. No hi ha un pressupost assignat a la campanya digital.


QÜESTIONARI

Quin és l'objectiu de la campanya digital?

El nostre objectiu és arribar al màxim nombre possible de catalans perquè tots aquells que vulguin saber què és el que fem i què és el que diem ho tinguin a l'abast de la mà. I també ens agrada saber què pensen i què proposen els nostres seguidors, quins són els seus problemes i quines són les seves il·lusions. Per tant, podríem resumir el nostre objectiu en tres paraules: arribar, informar, interactuar.

Les vostres accions a la xarxa són una decisió oficial de la direcció de campanya o responen a l'activitat espontània d'activistes simpatitzants?

Ambdues. Per una part, tenim tota la comunicació en línia institucional (web, "newsletter", perfils a xarxes socials, etc), però, per l'altra, hem apostat per seguir la filosofia de la xarxa: la llibertat. "Populares en red" n'és un clar exemple. Es tracta d'una iniciativa promoguda per activistes simpatitzants del Partit Popular de Catalunya que fan, diuen i interactuen amb l'espontaneïtat i la llibertat que regeix la xarxa.

A internet, us adreceu més als que ja són propers o als indecisos?

Ens adrecem a tots aquells que hi volen dir la seva i que ens volen escoltar. Hi ha molts seguidors dels nostres perfils a les xarxes socials que no són afiliats, ni tan sols votants fidels del Partit Popular, però que aquests dies comparteixen moltes de les nostres preocupacions. Hi ha gent que entra per veure què proposem perquè l'economia creï llocs de treball, gent que ens dóna suport perquè vol frenar l'independentisme de CiU, o, simplement, perquè creu que som la millor opció per començar a treure a Zapatero de la Moncloa.

Les accions a la xarxa volen trobar repercussió als mitjans tradicionals o tenen vida pròpia en l'entorn digital?

Avui en dia la xarxa ha agafat prou força per tenir vida pròpia, per ser un mitjà de comunicació de primer ordre. Per tant, actuem en conseqüència i d'acord amb els nous temps. Si alguna de les nostres accions transcendeix el món virtual i arriba a altres mitjans, molt millor, però el nombre de seguidors i el volum d'activitats ja és suficient per considerar la xarxa un mitjà de primer nivell.

El vostre cap de llista per Barcelona és un usuari habitual de les eines de comunicació basades en internet?

Sí, la nostra candidata, Alícia Sánchez-Camacho, participa tot el que pot als fòrums d'internet. Té el seu propi perfil de Facebook, que actualitza constantment, explica què és el que està fent durant aquesta campanya o penjant fotos que considera significatives del nostre missatge. També té el seu propi bloc, on escriu regularment, tant com la seva conciliació entre la feina i la família li permet.

Internet permet un grau de conversa que és més difícil en altres mitjans. De quina manera ho teniu en compte?

Recentment Alícia Sánchez-Camacho va participar en un xat amb els seus seguidors a través de Twitter i ja ens ha demanat repetir l'experiència tants cops com sigui possible, ja que la va considerar enriquidora per a l'apropament entre ciutadania i política. A més, intenta interactuar i respondre tant com és possible amb la gent que li planteja els seus problemes o les seves idees per millorar la política catalana.

Quin és el vostre canal preferit a internet? Per quina raó?

Tots ens aporten alguna cosa diferent i complementària, però em quedaria amb les xarxes socials, ja que et permeten un alt grau d'interactivitat. I, a més, et permeten seguir un principi bàsic de la comunicació en línia: que tot el que es faci "on line" tingui també alguna repercussió "off line". És a dir, no es tracta només de demanar el vot; es tracta que els nostres seguidors comparteixin les seves idees amb altres i amb nosaltres; que els comentin a la seva família o als seus amics què és el que fem i què és el que diem.

En la vostra activitat digital, quina llengua feu servir amb més assiduïtat i per què?

El català i el castellà, perquè són les dues llengües pròpies de Catalunya. I perquè tant nosaltres com els nostres seguidors entenem, respectem i fem servir amb comoditat les dues llengües.

Què espereu que aporti la vostra campanya digital al conjunt de la campanya electoral?

Esperem podem arribar a més gent, que puguin informar-se o rebre el nostre missatge de la manera més clara i directa possible, i esperem una gran participació dels seguidors tant als diferents fòrums de debat com a les activitats que s'organitzin i es difonguin a través de la xarxa.

Com us ajuden els ciutadans a través d'internet?

Participen als fòrums de debat, ens envien fotos i missatges que ens poden ajudar a la campanya, i a través de la web del Partit Popular de Catalunya participen en la blogosfera. Molts internautes que no tenen per què ser del partit, però que sí que comparteixen algunes idees o alguns valors amb nosaltres, poden compartir el seu bloc i participar a la nostra blogosfera.

Interactueu amb les altres candidatures? De quina manera i per què?

Nosaltres directament no, però sabem que molts activistes i seguidors nostres interactuen amb persones de pensaments molt diferents. La xarxa és llibertat i interacció!

Quina activitat fora d'internet heu organitzat a través de la xarxa? (s'ha ofert a tothom la possibilitat de formular una pregunta, l'última, per respondre allò que no han pogut dir en les altres)

Ajudem els nostres activistes a la xarxa en tot el que podem. Per exemple, fa poques setmanes vam convidar tots els seguidors de "Populares en red" a l'estrena de la pel·lícula "La red social", i també van poder conèixer la presidenta del nostre partit, Alícia Sánchez-Camacho, i les seves propostes per millorar una infraestructura tan important per al desenvolupament de Catalunya com és internet.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut