La campanya a la xarxa

"Volem informar i mobilitzar els nostres votants"

Marc Rius (ICV-EUIA) Director de campanya.

Actualitzat
PRESÈNCIA A LA XARXA
 
Web de campanya: joanherrera.cat

Xarxa pròpia: jofaigcampanyaperl'herrera

Twitter de referència: @icveuia

Etiqueta preferent a twitter: #joanherrera

Xarxes socials: Facebook

Canal de vídeo

Galeria fotogràfica



LA CAMPANYA DIGITAL

Dues persones d'un total de trenta que hi ha a l'equip central de campanya s'ocupen de les accions digitals. Declaren comptar amb un centenar de ciberactivistes i expliquen que la campanya digital s'emporta el 6% del total. Han fet servir Twitter per emetre 30 propostes programàtiques, en forma de compte enrere. La seva xarxa és ara mateix la seva acció estrella. Permet organitzar trobades amb el candidat i es convoca un concurs de vídeos. Tenen previst reproduir els actes principals amb vídeo i en directe per internet.


QÜESTIONARI

Quin és l'objectiu de la campanya digital?

Fer arribar les nostres propostes al nostre electorat i a la gent abstencionista d'esquerres.

Les vostres accions a la xarxa són una decisió oficial de la direcció de campanya o responen a l'activitat espontània d'activistes simpatitzants?

Les nostres accions a la xarxa són una decisió impulsada des de la direcció del partit, però els ciberactivistes hi donen un impuls necessari per ser-hi.

A internet, us adreceu més als que ja són propers o als indecisos?

Als més propers, però sobretot a la gent d'esquerres que necessita un referent per no quedar-se a casa el dia de les eleccions.

Les accions a la xarxa pretenen trobar repercussió als mitjans tradicionals o tenen vida pròpia en l'entorn digital?

Tenen vida pròpia en l'entorn digital i, de retruc, moltes vegades en el tradicional, tot i que no és una campanya digital que busqui titulars polèmics.

El vostre cap de llista per Barcelona és un usuari habitual de les eines de comunicació basades en internet?

En Joan Herrera és usuari sobretot de Facebook, i consulta habitualment diaris digitals. També escriu ell mateix al seu blog.

Internet permet un grau de conversa que és més difícil en altres mitjans. De quina manera ho teniu en compte?

Hem incorporat internet al protocol habitual d'entrada de suggeriments, qüestionaris, preguntes, dubtes o peticions. És un canal que ens permet anar més enllà de difondre l'activitat i l'ideari.

Quin és el vostre canal preferit a internet? Per quina raó?  

El nostre canal preferit és Facebook, pel gran nivell d'interacció que mostren els usuaris i les usuàries d'aquest canal i per la quantitat i diversitat d'informació que ens permet compartir: enllaços, fotografies que es poden etiquetar, vídeos, generació d'esdeveniments. També estem començant a utilitzar Twitter de forma més intensa i estem confirmant que el nivell d'interacció també és alt.

En la vostra activitat digital, quina llengua feu servir amb més assiduïtat i per què?

Fem servir el català, ja que és l'idioma vehicular del partit, però si hi ha alguna pregunta de persones de fora de Catalunya expressada en qualsevol altre idioma intentem contestar-los en el mateix. A més, procurem ser curosos amb la forma com utilitzem la llengua a les xarxes socials, com per exemple amb el llenguatge no sexista.

Què espereu que la vostra campanya digital aporti al conjunt de la campanya electoral?

Esperem que sigui un element de cohesió per a la nostra militància, una palanca que informi, il·lusioni i mobilitzi els nostres votants i les persones que se senten d'esquerres, ecologistes i catalanistes.

Com us ajuden els ciutadans a través d'internet?

Ens ajuden aportant-nos idees i propostes com, per exemple, durant el procés de confecció del programa electoral. Ens informen sobre iniciatives mobilitzadores, ens critiquen i ens feliciten també. Les xarxes socials són una bona forma de prendre el pols sobre el que la gent pensa pel que fa a la nostra formació. Estem orgullosos d'haver creat canals que propicien interacció, diàleg i debat.

Interactueu amb les altres candidatures? De quina manera i per què?

La veritat és que no interactuem gaire amb altres candidatures, ja que fàcilment acabaríem caient en les provocacions i en el joc brut. Ens interessa més concentrar els nostres esforços a interactuar amb la ciutadania i fer conèixer les nostres propostes.

Les xarxes socials són un apèndix de la comunicació tradicional? (s'ha ofert a tothom la possibilitat de formular una pregunta, l'última, per respondre allò que no han pogut dir en les altres)

No, precisament les xarxes socials són canals de comunicació innovadors i diferenciats dels clàssics, no ens agrada reproduir-hi el mateix que amb el boca-orella, els díptics, els actes o els contactes informatius, sinó que es tracta d'interactuar amb les persones usuàries no només en funció de l'oferta política, sinó de la demanda que se'ns fa arribar.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut