Alumnes de l'IES Anna Gironella de Barcelona, el primer dia del curs 2010-2011, amb portàtils (Foto: ACN)
Alumnes de l'IES Anna Gironella de Barcelona, treballant amb portàtils a les aules. (Foto: ACN)
Barcelona

Els instituts es queixen de problemes de connexió i deficiències greus als llibres digitals

El primer balanç del pla de digitalització de les aules, batejat com a Projecte eduCAT1x1, assenyala alguns problemes importants. Un estudi elaborat amb l'experiència dels 70 primers centres educatius que van treballar amb ordinadors portàtils i llibres digitals conclou que hi ha hagut problemes importants de connectivitat i que el material de text electrònic tampoc està al nivell que seria desitjable.

Actualitzat
El Consell Superior d'Avaluació ha escoltat l'opinió dels primers centres educatius que es van apuntar al programa l'1x1 i ha conclòs que, malgrat que valoren positivament la introducció de portàtils a les escoles, es queixen amb contundència dels problemes de connexió, que s'han anat repetint al llarg del curs.

Ferran Ruiz, portaveu del Consell, ha admès que hi hagut "una sèrie de problemes que estan més enllà del que seria acceptable o justificable i que, per dir-ho en paraules d'algun d'ells, les empreses no han estat a l'altura de les obligacions que havien contret". Ruiz ha afegit que les direccions dels centres han patit un "fort desgast" a causa d'aquestes incidències constants.

El professorat també considera que els llibres digitals són un producte "immadur i amb poc futur", que quedarà superat pels materials que produeixen els mateixos docents.

El pla 1x1 va començar l'abril del 2009 i, segons el Departament d'Educació, al llarg d'aquest curs arribarà a 616 instituts, la meitat dels centres de secundària catalans. Des d'aquest curs, els continguts digitals s'han obert a 39 editorials i 7 llibreries mitjançant el web Àtria.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut