El secretari de comunicació del sindicat USCA i portaveu dels controladors aeris, César Cabo (Foto: EFE)
El secretari de comunicació del sindicat USCA i portaveu dels controladors aeris, César Cabo (Foto: EFE)
Barcelona

El conflicte entre els controladors aeris i Aena deixa un gran rastre a la xarxa

El conflicte entre Aena i els controladors aeris ha copsat l'actualitat informativa de les últimes setmanes. Finalment, i després de mesos de negociacions, les dues parts han aconseguit pactar un acord i d'aquesta manera s'ha frenat l'amenaça de vaga que sobrevolava aquest estiu. Però a banda de les llargues negociacions i la polèmica, aquest conflicte ha despertat l'interès a la xarxa i fins i tot ha catapultat algun dels seus protagonistes, com el portaveu dels controladors aeris, César Cabo, a la fama mediàtica.

Actualitzat
Els controladors aeris desperten fílies i fòbies a la xarxa. Després que en últims cinc mesos les negociacions entre Aena i els controladors aeris pel conveni col·lectiu hagin estat al capdavant de l'actualitat informativa, el conflicte entre les dues parts ha aconseguit fer-se un important ressò a internet.

A les xarxes socials, com per exemple Facebook, s'han creat diversos grups a favor i en contra dels controladors aeris. Yo estoy con los controladores aéreos, amb més de 1.750 fans, o Por la verdad sobre el tema de los controladores aéreos españoles, amb gairebé 600, són dos dels grups que han sorgit per donar suport a les reivindicacions dels controladors i que han servit per denunciar el que ells consideraven "una campanya de desprestigi cap al col·lectiu amb l'objectiu de crear una cortina de fum per tapar la mala gestió que l'empresa pública ha fet durant anys".

D'altra banda, però, el tema també ha provocat la reacció contrària, i grups com per exemple Los controladores aéreos son unos impresentables, amb més de 400 adhesions, o Todos contra los controladores aéreos, amb poc més de 200, han criticat amb força l'actuació del col·lectiu de controladors i han denunciat que aquest tipus de reclamacions es facin sempre a l'estiu, "posant en risc les vacances dels ciutadans".

César Cabo, el nou fenomen mediàtic

Aquest conflicte no només ha deixat llargues converses i setmanes de negociació. També ha aconseguit catapultar algun dels seus protagonistes a la fama mediàtica. Aquest és el cas, sense cap mena de dubte, del secretari de comunicació del sindicat USCA i portaveu dels controladors aeris, César Cabo, que en les últimes setmanes ha estat el personatge que ha acaparat més entrevistes als diaris, les televisions i les ràdios de tot l'Estat. De fet, l'interès que ha despertat ha estat tan important que fins i tot podríem parlar d'un nou fenomen, el "fenomen César Cabo".
 
A través de Facebook han proliferat els grups que mostren el seu suport pel portaveu dels controladors aeris, com per exemple: César Cabo Fan Club o Club de fans de César Cabo. Però també n'hi ha d'altres que van més enllà i proclamen la seva admiració i el seu amor pel jove controlador aeri. Grups com Enamorados de César Cabo o A mi también se me cae la baba cada vez que César Cabo sale por la tele, sense oblidar-nos dels més agosarats i divertits com Yo sí que pierdo el control con César Cabo, César Cabo, contrólame a mi, Señoras que quieren que César Cabo les haga perder el control o Culpo a Aena de mis altas expectativas en cuanto a hombres, que proclama les virtuts del portaveu dels controladors com a "nòvio ideal, mono i educat", demostren clarament l'interès que Cabo ha despertat en les últimes setmanes. Fins i tot n'hi ha alguns, com Quiero que César Cabo controle mi espacio aéreo, que no dubten a assegurar que "passem de les vagues de controladors, ens és igual el sou i les condicions de feina... però el que de veritat volem és que el conflicte aeri s'allargui per continuar veient César Cabo als informatius".

Un interès que també ha quedat palès a Twitter, que en les últimes setmanes ha vist milers de "#hashtags" amb el seu nom dedicats a reivindicar les seves qualitats.

Més interès per convertir-se en controlador aeri

A banda d'aquestes anècdotes i les reaccions que ha suscitat a la xarxa, el conflicte entre Aena i els controladors aeris sembla haver despertat altres interessos entre la societat, alguns prou profitosos per al sector.

Ja sigui per l'elevat sou que cobren els controladors aeris, ja sigui per les seves jornades laborals, el cert és que sembla que l'interès per dedicar-se a aquesta professió entre els joves ha crescut els últims mesos.

De fet, aquest dilluns comença el primer Curs de controlador de trànsit aeri, que s'imparteix a la Universitat Camilo José Cela de Madrid, gràcies a un conveni firmat amb l'empresa ASTAC, especialitzada en aquest tipus d'educació a més de 30 països, i la liberalització de la formació dels controladors aeris. Un curs que, malgrat el seu elevat cost -uns 50.000 euros-, arrencarà amb totes les places cobertes i amb una llarga llista d'espera.

Segons els responsables de la universitat, en l'últim mes la demanda per participar en aquest curs ha estat tan gran que ha permès completar-lo amb una "rapidesa inusitada" i ha fet que de moment ja es convoquin dos cursos més, un que començarà a l'octubre i un altre que ho farà a partir del gener.

Entre tots aquells que optin per aquesta opció, a més, la universitat assegura un lloc de treball entre el 25% dels millors expedients acadèmics de cada promoció, una seguretat laboral fora de la normal pels temps que corren tot i que difícil d'aconseguir.
Anar al contingut