Imtge d'arxiu d'un comerç tradicional a Barcelona
Botiga familiar de roba i complements a Barcelona
Barcelona

Les botigues convencionals poden arruïnar-se si engeguen les vendes per internet

Un informe de l'escola de negocis Esade aconsella als comerços més petits que utilitzin les seves pàgines web per atreure clients però no per vendre directament a través de la xarxa perquè poden perdre més diners dels que guanyen. Esade insisteix que cada botiga ha de fer una anàlisi acurada del perfil dels seus clients i que només s'han d'arriscar a vendre per internet aquells comerços que tinguin aficionats a la moda, els anomenats "fashion lovers", un perfil de consumidor que compra moda per tots els canals. Pel que fa a la creació de la pàgina web, s'aconsella que sigui molt atractiva, però per captar clients a la botiga física. De fet, Gerard Costa, professor de màrqueting d'aquesta escola de negocis, insisteix en què "els petits comerços han d'emprar les botigues virtuals per apropar els seus clients als seus espais físics. Ha de ser un complement que proporcioni informació, que funcioni com a reclam i que generi comunitat". I és que Costa és contundent "si algú vol perdre diners, el millor és que es dediqui a vendre per internet". Per a ell, "només un determinat tipus d'empreses" estan preparades per afrontar aquesta venda. "Suposa un descontrol de costos", assegura Costa que subratlla que "per cada producte que ven, acaba perdent diners". Finalment, des d'Esade recomanen als petits comerços que "generin ganes d'anar a la botiga física". Costa acaba el seu estudi amb un consell: "No s'han de buscar nous clients a internet sinó centrar-se en els que ja es tenen per tal que comprin més. Com? Oferint coses noves".

Actualitzat
 
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut