Pàgina d'inici del cercador Google (Foto: Reuters)
Pàgina d'inici del cercador Google (Foto: Reuters)
París

Els anunciants de Google podran fer servir les marques rivals com a paraules clau

Google canviarà a partir del setembre la política d'anuncis que té a gran part d'Europa. La novetat principal és que els anunciants podran comprar les marques registrades dels seus competidors com a paraula clau, per tal que quan l'usuari faci un cerca, la seva empresa o servei aparegui als enllaços patrocinats. Marques com Louis Vuitton es van queixar que aquesta política les perjudicava, però la justícia europea va donar la raó al gegant d'internet, que, amb el canvi, equipara la política d'anuncis que té a Europa amb la dels EUA i la Gran Bretanya.

Actualitzat
La mare dels ous de la qüestió és el sistema d'anuncis Google AdWords. Fins ara, les marques registrades podien demanar a Google que, quan algú fes a cerca a internet amb el nom de la marca, als anuncis que apareixen al costat no hi constessin els enllaços de cap altre anunciant.

La nova política, que s'ha anunciat aquest dimecres a París, permet que qualsevol anunciant pugui pagar per fer servir la marca registrada com a paraula clau per potenciar el seu anunci, és a dir, que quan l'usuari faci una cerca el seu producte o servei aparegui en un bon lloc dels enllaços patrocinats, encara que no es correspongui amb la marca pròpiament dita. Google hi obté un negoci molt rendible perquè ven la paraula clau al millor postor.

Per exemple, abans Renault podia demanar a Google que retirés els anuncis de rivals o de venedors de cotxes perquè no apareguessin quan l'usuari fes una cerca amb la paraula "Renault". Amb el nou sistema, Google només retirarà els enllaços patrocinats en cas que suposin confusió per als usuaris.

El rerefons del canvi és la sentència del Tribunal de Justícia Europeu, que va determinar que Google no vulnerava la llei venent marques registrades com a paraules clau.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut