Barcelona

Un equip d'investigadors dissenya un sistema per localitzar aparcaments buits a través de la xarxa

Un grup d'investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CITC) i l'empresa WorldSensing han dissenyat un sistema que ajuda a localitzar a través d'internet aparcaments buits de les places de zona verda i zona blava. El sistema funciona gràcies a sensors i, segons els seus creadors, pot evitar l'emissió de 400 tones de C02 diàries, aquelles que calculen que es gasten per buscar aparcament.

Actualitzat
Quan anem d'un lloc a un altre, de vegades es triga més a buscar aparcament que no en el mateix desplaçament. Això no és un fet aïllat. De fet, a la ciutat de Barcelona es calcula que el temps que s'empra de mitjana per trobar un lloc on deixar el vehicle és de 15,7 minuts. Ara la UAB , el CITC i l'empresa WorldSensing han ideat un sistema per reduir aquest temps de buscar i no trobar forat per al nostre vehicle.

Aquesta nova eina localitza places d'aparcament lliures a través de dispositius de connexió a internet. El sistema, però, no s'aplica a tot arreu sinó a les places de pagament, zona verda i zona blava.

El funcionament és similar al que ja utilitzen ara alguns panells informatius que en vies destacades de ciutats grans indiquen quantes places queden lliures en els pàrquings de la població. Es basa en la col·locació de sensors a les places d'aparcament que detecten quan hi ha un buit. Aquestes dades s'envien a un servidor central i s'hi pot accedir a través de dispositius electrònics amb connexió a internet: telèfons mòbils i GPS de darrera generació.

El sistema s'aplicarà ara de forma pilot durant un temps a l'espera que es posi en marxa en algunes ciutats catalanes. Perquè això sigui possible, però, els ajuntaments hauran de fer una inversió inicial de 170 euros per sensor, uns aparells que tenen una vida útil de 7 anys i que faran la vida més fàcil a més d'un conductor.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut