janquim

Centenars de professionals espremen l'ús d'internet a les trobades Cava&Twitts

A Barcelona hi ha força convocatòries adreçades a professionals i directius amb ganes de millorar el profit que treuen de les noves tecnologies, però segurament cap de tan singular com Cava&Twitts. Acaben de tancar la segona temporada d'unes reunions mensuals que apleguen entre dos i tres centenars de persones a cada cita.

Actualitzat
Les cites Cava&/Twitts van començar al voltant d'un grup d'usuaris molt actius amb el Twitter que trobaven a faltar un encontre que els permetés compartir les seves idees sobre els canvis que les noves tecnologies susciten en diversos sectors. Un dels impulsors inicials, Marc Cortés, explica que un dels èxits és el caràcter no personalista de l'acte.

Les reunions solen convocar un parell de centenars d'assistents que escolten una intervenció breu dels ponents, en funció de les qüestions que centrin l'interès de cada trobada, i tot seguit té lloc un diàleg molt obert que, a més, s'estén per la xarxa gràcies als missatges que els uns i els altres emeten a través del Twitter.

Fugint del personalisme tot i els "mediàtics"

Tot i que hi ha hagut convidats "mediàtics", com l'actual president del FC Barcelona, Sandro Rosell, o el president del Parlament, Ernest Benach, no és un esdeveniment típic basat en una intervenció estel·lar de tipus personal. Per damunt de tot, com destaca Cortés, Cava&Twitts és una oportunitat d'intercanvi entre un grup de persones que tenen a veure amb les relacions públiques, la publicitat, la comunicació, el màrqueting i la gestió, però també actua com un punt de trobada entre professionals d'una generació que s'aboca amb interès a fer servir les noves eines.

El cava és el pretext per establir després una conversa informal i reforçar els llaços personals perquè, tot i que és el temps de les xarxes socials i que la majoria dels assistents són membres de xarxes ben diverses, després de tot, no hi ha res com parlar amb algú cara a cara.

Enregistrant exemples

Entre els assistents fidels a la cita, els que van i vénen en funció de la convocatòria i els que hi acudeixen encuriosits per conèixer persones que s'enfronten als mateixos problemes, ja hi ha uns quants centenars de professionals que han trobat a Cava&Twitts l'ocasió d'establir lligams i conèixer altres persones interessades a treure el màxim profit de les eines que internet proporciona.

Marc Cortés és un expert en l'ús del Twitter, autor d'un llibre sobre la missatgeria breu, en què es basa aquesta eina, i manté actiu un registre d'empreses i institucions que fan servir el Twitter.

Després de les vacances d'estiu, Cava&Twitts els tornarà a convocar per tercera temporada, que ja està assegurada, com ho prova l'èxit que no sospitaven que tindria els que van començar, l'octubre del 2008.
Anar al contingut