janquim

El creador de la plataforma Foursquare arriba a Barcelona com a model d'emprenedor

Una persona entra en un bar, un museu, una biblioteca, una catedral o les oficines d'una gran empresa. Quan en traspassa el llindar, agafa el mòbil i clica el botó d'una aplicació que li permet dir a on és i comprovar quants usuaris han fet el mateix. La fórmula ha tingut èxit, ha transformat una mica més l'ús d'internet i alhora confirma el gir que viu la noció de privacitat.

Actualitzat
Dennis Crowley és cofundador de Foursquare, el joc social basat a explicar a quins llocs es troba l'usuari a través d'una aplicació per a mòbil, i avui ha sigut a Barcelona per explicar davant d'uns quants centenars d'emprenedors i executius d'arreu del món de quina manera va crear aquesta empresa.

En un auditori del pavelló 5 de la Fira de Montjuïc amb el públic encorbatat o amb vestit jaqueta, majoritàriament, Crowley s'ha presentat amb sabates d'esport, texans i una samarreta de màniga curta per admetre que no va tenir mai un pla de negoci.

Comerços i marques aporten ingressos

Abans de res van pensar en el producte, en la possibilitat que moltes persones volguessin explicar a quin lloc són a cada moment i va ser després quan hi van trobar un retorn. Ara mateix, sobretot als Estats Units, Foursquare comença a tenir dues menes d'ingressos, els que provenen de petits establiments que en fan promoció a través d'aquesta eina (amb obsequis de fidelització i altres procediments) i els que arriben de les marques que veuen en aquesta plataforma un altre indret per donar-se a conèixer, com va explicar el 3cat24.  

En comptes de presentar una ponència, aquest jove emprenedor nord-americà s'ha deixat entrevistar durant prop d'una hora pel bloguista i també emprenedor Dave McClure, que ha dit sense embuts que ha invertit en un competidor de Foursquare, Gowalla.

Nova idea de privacitat

Crowley  ha assegurat que no tem la competència ni tampoc l'espanta el risc que les xarxes socials com Facebook o Twitter puguin desenvolupar activitats molt semblants. Està convençut que hi ha un canvi radical en la noció de privacitat, creu que a la gent li agrada compartir el lloc on és i que és possible conèixer persones noves gràcies a aquests recursos.

La prova que potser tingui raó és que van començar amb uns quants centenars d'usuaris i ara mateix ja superen el milió i mig de persones, el 40% a fora dels Estats Units. La cinquena part dels usuaris de Foursquare són europeus.

La presència d'aquest innovador a Barcelona ha tingut lloc en el Hit Barcelona, un fòrum mundial sobre innovació que es farà avui i demà amb la particularitat que posa en contacte inversors en empreses que comencen i emprenedors amb idees però sense els recursos necessaris.

Per si de cas els texans i l'absència de pla de negoci donaven una idea equivocada de l'encontre, la sessió anterior l'han protagonitzada les grans companyies mundials d'inversió en noves empreses. Han exposat les seves recomanacions principals, entre els quals, que un bon pla és important, encara que tots han reconegut que ho és molt més la passió que algú demostra per defensar la idea que vol convertir en negoci.     

Saló per als emprenedors

Aquesta trobada coincideix, a més, amb un saló dedicat als emprenedors, situat al pavelló 8 del mateix recinte i durant els mateixos dies. Aquesta trobada aplega milers de persones que tenen la intenció de començar una activitat empresarial o que s'hi han llançat recentment. D'una banda, les administracions hi tenen els seus punts d'informació i suport i, d'una altra, s'hi presenten novetats que serveixen de model per estimular la imaginació.

Així, per exemple, Madre Mía exposa una col·lecció de moda amb teixits innovadors, com ara un teixit que pot repel·lir els mosquits. La Granja i Santa&Cole exposen un aparcabiclcetes molt resistent i Pal Robotics exhibeix el seu robot antropoide Reem B.

La marca BizBarcelona, que és la que fa de paraigua a totes aquestes activitats enfocades aportar coneixement i contactes als emprenedors, compta en aquesta convocatòria amb prop de deu mil participants de 45 països. Un brot verd en un paisatge desdibuixat pels efectes de la crisi.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut