Catalunya queda en dotzena posició en la primera avaluació de l'ensenyament primari
El Ministeri d'Educació ha fet públics els resultats de la primera prova d'avaluació de Primària feta a totes les comunitats autònomes el curs passat. S'hi han avaluat les competències bàsiques de 29.000 alumnes de quart de Primària de tot l'Estat. Destaquen les notes obtingudes per comunitats com La Rioja o Castella i Lleó, mentre que Catalunya se situa en dotzena posició del total de 17 comunitats autònomes. Per aprovar calia superar els 500 punts i a Catalunya la mitjana s'ha quedat en 497. S'hi valoraven quatre àrees i els alumnes catalans n'han aprovat, molt just, tres: matemàtiques, coneixements lingüístics i societat i ciutadania. Han quedat per sota en coneixement sobre el medi natural.
El 15% dels 29.000 alumnes de 4t de Primària avaluats s'han quedat per sota del que s'esperava i només el 8% ha arribat a un nivell d'excel·lència. La resta entre, els quals hi ha els alumnes catalans, s'han quedat dins la mitjana. L'èxit d'un alumne, segons l'avaluació, depèn en gran part de les expectatives de la seva família i de l'escola on estudia.
Segons l'informe, no hi ha gaires diferències entre les escoles. És dins de cada classe on hi ha una diversitat d'alumnes. Per exemple, a Catalunya, en una aula de 4t, un 9% dels alumnes hi destaquen. Les autoritats educatives creuen que per millorar la preparació dels alumnes s'ha de millorar l'autonomia dels centres i també l'atenció personalitzada. Segons aquesta avaluació, la presència d'alumnes estrangers no afecta el resultat.
RÀNQUING DE COMUNITATS AUTÒNOMES
PER SOBRE DE LA MITJANA
La Rioja
Castella i Lleó
Navarra
Aragó
Madrid
Astúries
DINS DE LA MITJANA
Cantàbria
Castella la Manxa
Catalunya
Extremadura
Andalusia
Galícia
Múrcia
País Basc
PER SOTA DE LA MITJANA
Comunitat Valenciana
Canàries
Balears
Ceuta
Melilla
Text íntegre de l'avaluació (pdf)
Segons l'informe, no hi ha gaires diferències entre les escoles. És dins de cada classe on hi ha una diversitat d'alumnes. Per exemple, a Catalunya, en una aula de 4t, un 9% dels alumnes hi destaquen. Les autoritats educatives creuen que per millorar la preparació dels alumnes s'ha de millorar l'autonomia dels centres i també l'atenció personalitzada. Segons aquesta avaluació, la presència d'alumnes estrangers no afecta el resultat.
RÀNQUING DE COMUNITATS AUTÒNOMES
PER SOBRE DE LA MITJANA
La Rioja
Castella i Lleó
Navarra
Aragó
Madrid
Astúries
DINS DE LA MITJANA
Cantàbria
Castella la Manxa
Catalunya
Extremadura
Andalusia
Galícia
Múrcia
País Basc
PER SOTA DE LA MITJANA
Comunitat Valenciana
Canàries
Balears
Ceuta
Melilla
Text íntegre de l'avaluació (pdf)