UE

La UE alerta de la concentració de contaminació atmosfèrica a Barcelona, Madrid i Saragossa

L'estat espanyol treballa per complir el protocol de Kyoto. Tot i que encara queda molt de camí per fer, de moment ja ha dissenyat un pla per reduir la contaminació. Amb tot, aquesta setmana s'ha rebut un avís de Brussel·les, que retreu que a Saragossa, Madrid i Barcelona hi ha concentracions massa elevades d'elements contaminants com el diòxid de nitrogen, el gas que emeten els cotxes, que des del 1995 ha augmentat. Amb tot, els experts asseguren que tot i que la contaminació atmosfèrica és preocupant, no cal alarmar-se, ja que la situació és molt millor que fa dues dècades.

Actualitzat
La situació d'alerta per contaminació atmosfèrica l'any 85 a Barcelona, no s'ha repetit. A les cases ja no hi ha gas ciutat i les calefaccions de fuel oil, o carbó, també utilitzen gas natural, que deixa menys residus. Els cotxes porten catalitzadors i gairebé totes les indústries contaminants han abandonat la ciutat. Tot plegat s'ha traduït en una disminució important del plom, el diòxid de sofre i, excepte en moments concrets, també de l'ozó. El monòxid de carboni va baixar fins a l'any 95, però després s'ha estabilitzat. Amb tot, Barcelona, així com Madrid i Saragossa, han rebut una estirada d'orelles de Brussel·les, que retreu que hi ha concentracions massa elevades d'elements contaminants com el diòxid de nitrogen. L'aparent contradicció entre una disminució de la concentració de gairebé tots els contaminants en l'aire i l'expedient que ha obert la Comissió Europea s'explica perquè, en els últims anys, s'ha avançat molt sobre els efectes de la contaminació en el cos humà, i les autoritats comunitàries han fet normes cada cop més estrictes. L'assignatura pendent és el diòxid de nitrogen, que des del 95 ha augmentat. Això està lligat directament al trànsit, que en els últims anys ha substituït la indústria com a principal responsable de la contaminació atmosfèrica. Tots els experts estan d'acord que dir la solució és més senzill que dur-la a terme, però l'única alternativa viable és el transport públic que, en conjunt, és molt més net.
Anar al contingut