Pàgina de Spotify on es presenten les novetats socials
Pàgina de Spotify on es presenten les novetats socials
Europa

Spotify obre el servei de música a tothom però el limita a vint hores mensuals

Spotify fa un altre pas per estendre el seu ús a la xarxa, tot i que al mateix temps desvela amb més claredat quin és el seu model de negoci. Sembla clar que les propostes de serveis gratuïts comencen a demostrar que, com era de preveure, només ho poden ser durant un temps d'expansió inicial. Després, com tothom que ven productes i serveis, necessiten que els clients paguin.

Actualitzat
Sense invitacions

Fins ara, calia rebre una invitació d'algun usuari d'aquest programa que emet música en "streaming" (es pot escoltar però no es pot descarregar). Només les persones que havien rebut una invitació podien fer servir Spotify i, per tant, era corrent que usuaris sense el servei demanessin als coneguts si disposaven d'alguna invitació.

Ja no caldrà. Spotify s'obre a tothom, sense invitació, en el benentès que, com fins ara, només ho fa als països on és ara com ara una opció legal per escoltar música: Espanya, la Gran Bretanya, França, els Països Baixos, Noruega, Suècia i Finlàndia.

Límit mensual

L'altra cara de la moneda serà la restricció. La modalitat lliure, aquesta que exigia rebre una invitació, no tenia cap limitació i a partir d'ara els nous usuaris podran incorporar-se limitats a  20 hores al mes.

Fins ara, el servei Premium costava 9,99 €, al mes. El preu es manté, però l'empresa creada a Suècia llança un paquet més barat, per només 4,99 €, que no conté tots els beneficis del servei Premium però que permet superar el màxim de vint hores i esquivar els anuncis. Sembla evident que la intenció és convèncer almenys els usuaris més fidels a pagar aquests cinc euros al mes i que aquest servei bàsic és el que hauria de sostenir una empresa que ara mateix té set milions d'usuaris als països europeus on funciona.

Socialització de la música

Una altra emissora similar, LastFM, que tenia força èxit, va deixar d'oferir un servei gratuït en alguns llocs, com ara Espanya, i va perdre molts usuaris, que es van passar a Spotify. Caldrà veure com reben aquests usuaris la proposta comercial de Spotify.

En tot cas, potser per assegurar el tret, el servei ha millorat molt des de fa pocs dies, amb la incorporació de l'enllaç a les xarxes socials.

Ha estat pocs dies després d'activar-se aquesta opció socialitzadora del servei (de manera que molts usuaris comparteixen les seves llistes en xarxes socials com el Facebook) quan s'ha anunciat el canvi de les condicions en un servei que ara s'estén (ja no cal invitació) a la vegada que es restringeix (màxim de 20 hores al mes) i s'ofereix una opció intermèdia que permeti sostenir el negoci (servei sense límits a canvi de quasi 5 euros al mes). Si pagant sant Pere canta, Spotify no en serà una excepció.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut