Barcelona

La Generalitat aprova el traçat de la línia de tren que enllaçarà Vilanova i Mataró sense passar per Barcelona

El govern català ha aprovat aquest dimecres el traçat definitiu de la futura línia orbital ferroviària, la línia de tren que enllaçarà Vilanova i la Geltrú amb Mataró sense passar per Barcelona. La futura línia connectarà sis comarques de la primera corona de la regió metropolitana de Barcelona. Dels 120 quilòmetres que tindrà, 42 s'aprofitaran de traçats ja existents, mentre que la resta, uns 80, seran nous.

Actualitzat
Els nous trams de la futura línia orbital ferroviària no estaran enllestits fins al 2026 i per tant, de moment, per viatjar en tren des de poblacions com ara Vilanova i la Geltrú a Mataró encara s'ha de passar per la capital catalana.

La Generalitat, però, ha fet avui un tràmit més perquè aquesta línia sigui una realitat i ha aprovat el traçat definitiu d'una línia que enllaçarà 26 municipis i acostarà poblacions de la primera corona de la regió metropolitana de Barcelona. El document ha obtingut aquest dimecres la llum verda definitiva després de 6 anys de debats.

La nova línia unirà Vilanova i la Geltrú amb Mataró, passant per Vilafranca, Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers. Tindrà 120 quilòmetres de longitud, dels quals 78 seran de nova construcció. Se soterrarà el 60% del traçat, al llarg del qual hi haurà 42 estacions, 23 de les quals seran noves. La previsió és que la futura línia doni servei a 96.000 persones al dia.


VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut