ANÀLISI

6 hores de Twitter a Catalunya Ràdio: un país que es manifesta piulant

Si ho resumim en dades, quedaria alguna cosa així: hem estat número 1 a l'estat espanyol durant dos dies, hem rebut més de 3.000 comentaris en dos programes i hi han participat al voltant de 70 persones de tots els àmbits i professions. Si del que es tracta, però, és de posar en paraules tot el que ha passat al "Vist i no vist", a Catalunya Ràdio, durant 6 hores de programa, la cosa es complica.

Actualitzat
Les dues sessions de "Vist i no vist" a Catalunya Ràdio han quedat curtes. Plenes d'emocions, de piuladors catalans, de moments per recordar, d'amics als que coneixia o els que conec a partir d'ara, i sobretot: d'iniciatives magnífiques. I és que d'això han anat aquestes 6 hores de "Vist i no vist" dedicades a Twitter: no de la tecnologia sinó de les persones que fan possibles aquestes iniciatives i que s'encarreguen, també amb el 2.0, d'aixecar el país dia a dia.

Què vol dir, tot això? Doncs que no hem parlat de grans tecnicismes ni de paraules complicades, sinó de com hi ha un seguit de gent (cada vegada més, molta més) amb propostes i idees que busquen ressò a través de les xarxes socials. I, ja que a vegades els mitjans convencionals no sempre poden dedicar-los atenció, dibuixen una nova tribuna: es converteixen en petits líders d'opinió, interactuen, participen, s'ajuden, s'escolten, se segueixen, es llegeixen i creixen en tots els sentits de la paraula. Segurament sigui la democratització més gran dels darrers anys, en tots els àmbits de la societat. La revolució dels que encara piulen en silenci. I que cada vegada es fan sentir més.

Des dels amics de Rodalia.info, que ens tenen al dia de com tenim les xarxes viàries catalanes, barrejat amb la proximitat de @btvnoticies. I tot això passant per Esportiu.cat, Cine.cat, PremisBlocs o els ja coneguts Saül Gordillo o Albert Cuesta. De totes les edats, ideologies, partits polítics i punts de la geografia catalana. De tots els nivells, més o menys actius. Més o menys "avançats". Més o menys entusiastes. Però això és el que hem pogut constatar amb aquest "Vist i no vist" a Catalunya Ràdio, que tenim un país (petit, mitjà o gran, depèn de com es miri) en constant ebullició. I que a la xarxa, i evidentment a Twitter, ha trobat un gran nexe d'unió, de creixement, i de complicitats. Moltes complicitats.

Dos dies de programa on a Twitter #vistinovist ha estat trending topic número 1 a tot l'estat espanyol durant força hores, i que al cap de les 24 hores de divendres i dilluns s'ha acabat situant com a quart i tercer tòpic més seguit de cada jornada.

En total, una setantena de persones que, algunes des de l'anonimat i d'altres des de la figura pública, s'han encarregat de recordar-nos que la manera de comunicar-se evoluciona dia a dia, i és obligació dels mitjans públics fer-se'n ressò i participar d'aquest canvi.

Hi ha participat activament: Toni Aira, Trina Milan, Albert Cuesta, Josep Maria Ganyet, Saül Gordillo, Ernest Benach, Francesc Canosa, Joan Riedweg, Pol Turrents, Xavier Muñoz, Miquel Pellicer, Jordi Borda, Sergi Sabaté, Marina Llansana, Xantal Llavina, Rafel Luján, Anna Codina, Àngel Custodio, Ferran Pallàs, Lluís Suranpu, Pipo Serrano, Gina Tost, Antònia Folguera, Marta Berenguer, Jordi Garcia, Marc Pallarès, Jordi Rosell, Oriol Garrote, Roger Melcior, Anna Fuster, Daniel Julià, Adrià Fontcuberta, Empar Baños, Miquel Quintana, Carles Plans i una quarantena més de persones, entre entrevistats, col·laboradors i públic. Moltes gràcies a tots.

I tot això, sense oblidar els prop de 3.000 comentaris sobre el programa que s'han fet, en dos dies, a través de Twitter.

Ens podeu seguir a:

www.twitter.com/VistiNoVist
www.twitter.com/valentisanjuan

Trobareu el "hashtag" #vistinovist per seguir el fil de la conversa.

Descarrega't el podcast i torna a escoltar els programes.

Anar al contingut