Societat

Cues multitudinàries per comprar el nou iPad a les portes d'Apple als EUA

Per al 2010, els analistes han anunciat la venda de 8 a 10 milions del nou dispositiu, que aquest dissabte ha sortit a la venda als Estats Units i que arribarà a Espanya a finals de mes. El 27 de gener, el president executiu d'Apple, Steve Jobs, va presentar el nou iPad com "un producte revolucionari i màgic". Ràpidament les previsions dels analistes es van dividir entre els que creuen que el nou dispositiu donarà vida a una nova categoria de tecnologia personal i els que dubten de l'èxit del producte en un mercat saturat.

Actualitzat
Després d'una campanya de màrqueting semblant a la que Apple ja va fer amb l'iPhone, una multitud de compradors s'ha impacientat davant les portes de la botiga d'Apple a la cinquena avinguda de Nova York. L'esperat iPad és un dispositiu de pantalla tàctil de 9,7 polzades, 1,3 cm de gruix i poc més de 600 grams de pes, amb una durada de 10 hores d'ús de mitjana. S'ha posat aquest dissabte a la venda amb un preu base de 499 dòlars, només amb Wi-Fi i 16 GB de memòria.

Segons el president d'Apple, Steve Jobs, l'iPad podria omplir l'escletxa que queda oberta entre els serveis que ofereix un telèfon intel·ligent i els ordinadors portàtils. Entre la varietat d'usos, l'iPad permet l'enviament de correus electrònics, accés a la xarxa, i la lectura de textos i publicacions electròniques.

És per això que Apple ha llançat una botiga pròpia de llibres electrònics, l'iBookstore, perquè la lectura és una de les apostes més ambicioses del nou dispositiu, que ja es pot comprar als Estats Units i que arribarà abans de finals de mes a Espanya.

Els crítics consideren que l'iPad no té una aplicació concreta

Els analistes més escèptics amb l'èxit de l'iPad creuen que el públic a qui va dirigit el nou dispositiu ultralleuger ja compta amb un ordinador o un telèfon portàtil. De fet, el llançament de l'iPad es basa en l'èxit del telèfon d'Apple, l'iPhone, amb el qual comparteix pràcticament totes les aplicacions i els videojocs. L'excés de demanda ha provocat un retard en l'enviament inicial dels iPads, dels quals s'han venut mig milió d'unitats.

L'analista de la companyia Morgan, Katy Huberty, ha doblat ja les expectatives i preveu que fins a final d'any les vendes arribin als 10 milions. Huberty està convençuda que, a mig termini, l'iPad irromprà en el mercat dels ordinadors portàtils de menys de 600 euros. D'aquests aparells se'n venen anualment al món més de 120 milions d'unitats.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut