Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona fa públiques les dues propostes per transformar la Diagonal

L'Ajuntament de Barcelona ha fet públiques les dues propostes per transformar la Diagonal. Les dues tenen com a punt en comú reduir el trànsit i fer de l'avinguda un lloc més agradable per als vianants. Una divideix l'espai a partir d'una gran rambla central. Els autobusos i el tramvia circulen pels laterals. L'altra proposta té dos passejos amb una gran plataforma central per on circulen els autobusos i el tramvia.

Actualitzat
El tramvia és l'eix vertebrador de la nova avinguda. Connectar-la entre la plaça de Francesc Macià i la de les Glòries costarà 200 milions d'euros i suposarà transportar 50 milions de viatgers a l'any. L'empresa Tramvia Metropolità aposta obertament per una de les dues opcions per remodelar l'avinguda que aquest dimecres ja avançava Catalunya Ràdio: la de mantenir els dos bulevards laterals.

Bulevards laterals amb plataforma central per al transport públic

Aquest esquema, però, només és viable amb una de les remodelacions de la Diagonal. Es tracta de la que preveu dos bulevards laterals de més de nou metres. El transport públic, inclòs el tramvia, i les motos circularien per una plataforma central. Entre els dos passejos i les voreres laterals —més amples que les actuals— hi haurà un carril per als vehicles i un altre per a les bicicletes.

El director general del tramvia metropolità, Javier Vizcaíno, ha explicat que col·locar les dues vies juntes és el més "raonable" per "buscar la plataforma d'alta capacitat". Vizcaíno ha afegit que "això facilitarà qualsevol altre moviment" de la resta de tipus de mobilitat.

En canvi, l'altra proposta, la que fa passar el tramvia a banda i banda d'una rambla central, compartida per vianants i bicicletes, seria menys eficient. El transport públic, també el tramvia, estaria distribuït en dues calçades amb diversos carrills. Les voreres laterals també serien molt més amples, i arribarien gairebé als vuit metres.

Un tercer aspecte del rentat de cara de la Diagonal seria el soterrament de la catenària. L'Ajuntament el defensa per reduir-ne l'impacte visual, però encarirà el projecte i és menys fiable que la catenària aèria.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut