Barcelona

Les dues propostes per a la nova Diagonal preveuen bulevards laterals o una gran rambla central

Les dues propostes que l'Ajuntament de Barcelona presentarà aquest dijous per reformar la Diagonal preveuen o bé bulevards laterals per als vianants, sense tocar l'arbrat, o bé una rambla central, desplaçant les fileres d'arbres. Dels quatre carrils de circulació d'ara, només en quedaran dos per sentit.

Actualitzat
Segons les fonts municipals contrastades per Catalunya Ràdio, una de les opcions manté la fesomia actual de la Diagonal, amb una plataforma central per al transport públic, tramvies i autobusos ràpids. S'amplien una mica les voreres laterals i es mantenen els passejos situats entre les actuals fileres d'arbres.

La segona proposta, en canvi, planteja una nova secció, semblant a la de Sant Martí. Dibuixa una rambla central d'uns dotze metres d'ample, delimitada a banda i banda per l'arbrat, el tramvia i els carrils de circulació. Aquest projecte resitua les quatre fileres d'arbres i eixampla més les voreres laterals.

Les dues propostes, que els ciutadans votaran en una consulta al maig, incorporen carrils bici segregats i espais per aparcar les motos. Entre els carrers Marina i Sardenya, un dels espais amb més trànsit de la ciutat, es crearà una gran plaça per on només passarà el tramvia. Els cotxes es desviaran pels carrers d'Aragó i Consell de Cent.
Anar al contingut