janquim / Barcelona

El mòbil permetrà esprémer els drets esportius als Jocs de Londres

L'esport és el contingut més consumit a les pantalles. A totes les pantalles. No és solament la garantia d'èxit de les audiències televisives sinó també la porta d'entrada de molts usuaris a l'entorn dels mòbils. Sobre aquesta premissa, acceptada sense discussió i amb el suport de les dades, els operadors de mòbil pretenen construir les noves modalitats de negoci: les comunitats.

Actualitzat
Mark Kortekaas ha exposat l'ambició de la BBC de cara als Jocs Olímpics de Londres del 2012: oferir tots els esdeveniments esportius, ja que en tenen els drets. Sembla una afirmació simple però les dades recents demostren que no ho és. Als jocs de Sidney, de les prop de 4.000 hores disponibles d'actes esportius, la BBC en va oferir als seus usuaris poc més de 300. La resta es van "perdre".

Als Jocs de Pequín, la BBC va oferir unes 2.750 hores, de les 5.000 de què disposava. Als de Londres, l'objectiu és "donar-ho tot", aconseguir que a través de la BBC es puguin seguir les 5.000 hores d'esports de què tindran tots els drets. I com ha admès Kortekaas, això no és possible només amb els canals de televisió i ràdio. Per això calcula que el mòbil serà per fi un dels aparells que els consumidors faran servir per seguir els resultats i també la mateixa competició.

David Gibbs, de Sky, coincidia en la visió de l'esport com a contingut preferent però considera que l'oferta que pugui circular pels mòbils és de tipus complementari. Potser sí, però què passaria si unes ulleres en tres dimensions es poguessin connectar al mòbil i fessin la sensació d'estar veient una pantalla gegantina? La dimensió del mòbil deixaria de ser un desavantatge. I el cas és que l'estri ja existeix, tot i que la seva comercialització es troba encara en una fase molt inicial.

L'aposta per l'esport ha permès a l'operador MTN, el primer de Sud-àfrica i líder en altres països del continent, una campanya en què ha combinat la passió pel futbol amb l'afició a la música i l'atracció de la moda. El resultat s'ha deixat veure en forma de comunitats d'usuaris que se senten compromesos amb la marca.

Aquest és l'altre pilar sobre el qual els operadors es veuen capaços de construir les noves modalitats de negoci: les comunitats. A la taula d'aquesta tarda al Mobile World Congress de Barcelona hi havia un representant del Real Madrid, que ha avaluat la seva comunitat mundial de fans en més de dos-cents milions de persones. Els executius de les companyies que eren presents a la sala han captat el missatge. Qui no voldria trobar maneres d'interactuar amb una comunitat tan nombrosa? Els aficionats al bàsquet són molts milions de persones i en seran més ara que aquest esport s'ha convertit en una atracció de masses a la Xina.

Per això, els ponents a la sessió d'aquesta tarda han estat d'acord que l'esport pot ser alguna cosa més que un contingut preferent. Té la potència per convertir-se en un factor de crida (com ha fet MTN a Sud-àfrica), en una via d'aprofitament dels drets (BBC) i també en la base d'un model de negoci que vol dur el consum d'audiovisual al mòbil de forma massiva.



Anar al contingut