MWC / Irene Vaqué

El Mobile World Congress arrenca amb la vista posada a les aplicacions

Si l'edició del 2009 va ser la dels mòbils tàctils, a imitació de l'iPhone, i de les xarxes social, aquesta vegada tot apunta que el protagonisme se l'emporten les aplicacions. El Mobile World Congress ha començat al recinte de Fira de Barcelona amb un espai nou dedicat a aquest sector i amb la notícia que més d'una vintena de companyies de tot el món formaran una aliança per llançar una plataforma conjunta d'aplicacions. Entre les empreses que hi seran presents hi ha Vodafone, Orange, Telefónica, China Mobile i Deutsche Telekom, entre d'altres.

Actualitzat
Un total de 24 companyies internacionals han anunciat al MWC que formaran una aliança per compartir el mercat d'aplicacions per a mòbil, un sector en auge que té com un dels puntals de referència l'App Store d'Apple. Entre els membres de l'aliança hi ha companyies com Telefónica, Orange, Vodafone, America Movil, T-Mobile, AT&T i també grans fabricants com LG, Samsung o Sony Ericsson.

L'objectiu de l'aliança és sumar esforços per a un mercat amb més de 3 milions de clients potencials. Fonts de Telefónica han explicat al 3cat24 que es tractarà d'una plataforma oberta, que portarà més comoditat tant als usuaris com a les empreses, perquè els clients podran mantenir les aplicacions quan canviïn d'aparell i les companyies podran compartir recursos.

Sens dubte, les aplicacions són un dels reclams d'aquesta edició del Mobile World Congress. La prova n'és que tenen un espai propi, l'App Planet, on hi ha des d'empreses conegudes com Skype fins a d'altres de dimensions més modestes.

Aquest dilluns al matí, però, on hi havia més gent era als altres pavellons del recinte de Montjuïc, on les grans firmes intenten atreure els visitants amb les últimes novetats. D'entrada, diríem que hi ha un ambient similar al de l'any passat, afluència de públic sense aglomeracions, alguna cua a l'entrada però que avançava ràpid i estands per a tots els gustos, molts de petitons però també la parafernàlia de les companyies més conegudes. En definitiva, es perfila com una edició de continuïtat amb les aplicacions com un dels puntals.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut