Barcelona

Hereu planteja el límit de 60 km/h a les rondes com a últim recurs i en trams puntuals

L'alcalde de Barcelona ha matisat aquest divendres la notícia que es podria reduir a 60 quilòmetres per hora la velocitat als trams més sorollosos de les rondes. Només 24 hores després de l'anunci, fet per la tinent d'alcalde de Medi Ambient, Imma Mayol, Jordi Hereu ha assegurat que la mesura només és posarà en marxa en trams puntuals i sempre com a últim recurs. Abans Hereu assegura que s'estudiaran altres mesures com la col·locació de pantalles, paviment sonoreductor o altres mesures pal·liatives.

Actualitzat
La proposta d'Imma Mayol ha aixecat polseguera. L'alcalde i socialista Jordi Hereu no ha arribat a desautoritzar la tinent d'alcalde ecosocialista, però ha deixat clar que abans d'anar a 60 per alguns trams de les rondes hi ha altres opcions, i que aquestes passaran per davant de la reducció de la velocitat. De fet, sembla que els responsables municipals de mobilitat no han considerat en cap moment la mesura.

Després d'aquesta altra fricció entre els dos socis del bipartit municipal, el cap d'Iniciativa a l'Ajuntament, Ricard Gomà, assegura que la seva formació actua per convicció i no per tacticisme.

Des de l'oposició municipal, CiU diu que la proposta de Mayol, en lloc de reduir el soroll, complica la vida als ciutadans. El líder del Partit Popular, Alberto Fernández Díaz, parla de "despropòsit" i assegura que els ciutadans necessitaran un GPS mental per saber a quina velocitat han d'anar en cada zona. Els populars demanaran que la Comissió de Sostenibilitat de l'Ajuntament rebutgi la mesura.

Els trams de la ronda que provoquen més impacte acústic a l'entorn són a la Vila Olímpica, a Montbau i a la via Augusta.
Anar al contingut