Madrid

Blanco vol reduir el sou dels controladors fins als 200.000 euros l'any

Nou revés per als controladors aeris. Ara el ministre de Foment, José Blanco, ha anunciat que pretén reduir el sou d'aquest col·lectiu i n'ha fixat el màxim en 200.000 euros l'any. José Blanco considera necessària aquesta mesura per millorar l'eficiència i la competitivitat de la xarxa aeroportuària espanyola. Amb aquesta limitació salarial, que Foment vol abordar el primer trimestre, Blanco ha assegurat que es podran reduir un 15% les taxes de navegació i el dèficit d'AENA. Els controladors, per la seva banda, han denunciat una campanya de desprestigi.

Actualitzat
Blanco ha anunciat que durant el primer trimestre iniciarà la negociació per reduir el salari dels controladors fins a 200.000 euros l'any, que, segons ha dit, "encara suposaria el triple del que guanya un metge de La Paz o un jutge, i dues vegades i mitja més del que guanya un ministre".

Amb aquesta limitació salarial, Blanco assegura que es podran reduir un 15% les taxes de navegació i el dèficit d'AENA, i equiparar els salaris a la mitjana europea.

El ministre considera necessària la mesura per millorar l'eficiència i la competitivitat de la xarxa aeroportuària espanyola. I és que, segons ha explicat, la massa salarial dels controladors aeris ha augmentat de 140 a 730 milions d'euros i això "no és eficient i suposa un problema dins l'àmbit europeu". Aquest és el principal motiu pel qual Espanya té el cost de navegació més alt de la UE i que el dèficit d'AENA creixi a un ritme anual de 300 milions d'euros. I ha lamentat: "Amb les despeses actuals de navegació no hi ha cap sector provat que vulgui participar en la navegació aèria.

Gestió autònoma, no autonòmica

Quan acabi la negociació amb els controladors, el ministre presentarà al Parlament la llei que definirà la societat mercantil que gestionarà els aeroports espanyols, una norma que establirà "una nova diferència entre taxes i preus per donar més capacitat als aeroports que tinguin gestió autònoma singularitzada". En la mateixa línia, Blanco ha manifestat que es donarà més pes a les comunitats autònomes, a través dels comitès aeroportuaris i de ruta, en aquells aeroports que pel seu volum de trànsit i eficiència econòmica tinguin una gestió autònoma". En aquest sentit, ha matisat que serà autònoma i no autonòmica.
Anar al contingut