Barcelona

Puja el nombre de víctimes en accidents a Barcelona per l'increment de vianants morts

Segons la Unitat de Trànsit de la Guàrdia Urbana de Barcelona, ha baixat el nombre d'accidents de cotxe a la ciutat. L'any passat es va registrar la xifra més baixa dels últims vint anys. Tot i així, el nombre de víctimes en accidents a la ciutat ha tornat a repuntar per l'increment de vianants morts. Dels quaranta morts en sinistres de circulació, setze van ser vianants i la majoria gent gran. L'assignatura pendent, però, és la que fa referència als accidents en què es veuen implicades les motos, que continuen augmentant. Avui, l'Ajuntament de Barcelona ho ha atribuït, en bona part, a la normativa que fa cinc anys va posar en marxa el govern de José Luis Rodríguez Zapatero, que permet conduir una motocicleta sense fer una prova específica.

Actualitzat
La Unitat de Trànsit de la Guàrdia Urbana centralitza la informació de tots els accidents de Barcelona. Un per un, s'integren en una base de dades que detecta els punts de risc, on es registren més de deu sinistres en un sol any. Aquests punts s'han reduït de 200 a 50 els últims anys, després d'actuacions concretes.

És el cas de la cruïlla de passeig de Gràcia amb Mallorca, on s'ha reduït notablement la sinistralitat pintant a la calçada una senyalització dels carrils, que quedaven difuminats a l'hora de girar.

Barcelona va registrar l'any passat la xifra més baixa d'accidents dels últims 20 anys. Els accidents han baixat, però tot i això, el 2009 hi ha hagut 9 morts més. Ni les zones 30 ni el reforç de la senyalització dels passos de vianants han servit per evitar una dada alarmant: 13 vianants morts, 7 dels quals tenien més de 65 anys. La regidora de Seguretat, Assumpta Escarp, ha anunciat que faran xerrades preventives dirigides als col·lectius més vulnerables.

A banda, tampoc s'aprova l'assignatura pendent dels accidents de moto, que no paren d'augmentar. L'Ajuntament ha criticat la iniciativa que, des de fa alguns anys, permet als conductors amb carnet de cotxe i tres anys d'experiència conduir motos de petita cilindrada. Els sinistres d'aquest perfil de motorista han pujat un 10%.

Tot i que la tendència d'accidents i víctimes mortals va a la baixa, el 2009 ha acabat amb nou morts més a Barcelona que l'any anterior.

Anar al contingut