Barcelona

El Consell de Ministres dóna llum verda a les obres de l'estació de la Sagrera per 677 milions d'euros

El Consell de Ministres ha autoritzat el Ministeri de Foment a licitar les obres de construcció de l'estació de l'AVE de la Sagrera, a Barcelona, per un import de 677 milions d'euros. La nova infraestructura, que donarà servei a 100 milions de passatgers cada any, connectarà la línia d'alta velocitat amb les xarxes de transport de Rodalies, trens regionals, metro, autobús i taxis. L'estació no estarà operativa abans de 2016 i, per tant, durant tres o quatre anys, els trens d'alta velocitat hi passaran de llarg. Si no hi ha retards, l'empresa pública Adif traurà a concurs les obres abans de Nadal. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha titllat l'anunci com una magnífica notícia i ha afirmat que la llum verda a l'estació intermodal per part de Madrid representa que a la ciutat li ha "tocat la Grossa".

Actualitzat
De l'import de 677 milions d'euros que costarà l'obra, més de 417 milions s'invertiran en executar l'estructura de l'estació i la resta es destinarà a la construcció dels accessos ferroviaris i viaris.

El vestíbul de l'estació intermodal tindrà un gran espai central d'acollida, taquilles i zona comercial, mentre que els nivells superiors correspondran a l'alta velocitat i a la parada d'autobusos interurbans. La zona de sortides se situarà en la banda nord i les arribades al sud, mitjançant espais oberts a les andanes d'alta velocitat.

Les dues vies d'alta velocitat s'obriran en un feix de deu vies, dues de generals i vuit de servei, que se situaran al nivell superior de la futura estació, que tindrà quatre andanes de 400 metres de longitud i una cinquena de 200 metres, amb una amplada de dotze metres.

La Sagrera serà completament accessible per a persones amb mobilitat reduïda i es construirà amb criteris d'eficiència energètica i sostenibilitat.

Pel que fa als accessos, les obres es desenvoluparan entre el pont de Bac de Roda fins a la mateixa estació, i des d'aquest punt fins a l'anomenat triangle ferroviari. Els treballs també permetran fer una gran transformació urbanística per connectar els barris de Sant Andreu i Sant Martí, ara separats per les vies.

Per l'alcalde de Barcelona, el més important és que ja no hi ha marxa enrere al projecte de l'estació, que serà la "més gran d'Europa" i una de les principals inversions de l'Estat en els pròxims anys.


Anar al contingut