Barcelona

Catalunya Ràdio i TV3 continuen com a líders d'audiència, segons el Baròmetre de la Comunicació

Catalunya Ràdio és l'emissora amb més audiència amb 502.000 orients diaris, segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura corresponent al període que va del novembre del 2008 a l'octubre del 2009. "El matí de Catalunya Ràdio", amb Manuel Fuentes, és el programa més escoltat amb 311.000 oients diaris del setembre a l'octubre d'aquest any. Televisió de Catalunya també és la més vista, amb un 19,4%. Per darrere, a quatre punts i gairebé empatats, hi ha els immediats competidors: Antena 3 i Tele 5. El K3 i el 3/24 mantenen posicions.

Actualitzat
Televisió de Catalunya és la cadena líder a Catalunya, amb un 19,4% de quota de pantalla. Augmenta en una dècima la diferència en relació amb la segona classificada, que en aquesta ocasió, i per primera vegada en l'històric del Baròmetre, és Tele 5 amb el 15,8%. Antena 3 ha baixat al tercer lloc, amb el 15,7%, TVE es manté en el 12,3% i ocupa el quart lloc. Cuatro obté el 7,6% i La Sexta, el 7%. El K3-33 se situa en el 2,7%, i el 3/24 manté la quota de l'1,1%. Per la seva banda, La 2 obté l'1,9%. Pel que fa al liderat setmanal, TV3 continua al capdavant de l'audiència cada dia de la setmana i és primera en les franges horàries de 07.00 a 12.00, de 14.00 a 16.00 i de 20.00 a 22.00. El cap de setmana, TV3 ha augmentat el liderat, ja que, a més de mantenir el de les franges de 06.00 a 07.00, de 13.00 a 16.00 i de 20.00 a 22.00, guanya en aquesta onada el de 22.00 a 23.00.

Per zones geogràfiques, TV3 és líder a les quatre províncies: Barcelona (18,5% de quota), Girona (23,6%), Lleida (26,0%) i Tarragona (17,7%). I per comarques, TV3 és líder a totes les comarques de Girona; a les de Barcelona, excepte al Baix Llobregat i al Barcelonès, i recupera el primer lloc al Vallès Occidental; a les de Lleida, menys a la Vall d'Aran; i a les de Tarragona, menys al Baix Camp, al Baix Penedès i al Tarragonès. Una altra part de l'estudi del Baròmetre fa referència als rànquings qualitatius. Les dades assenyalen que TV3 és líder destacada com a canal amb més credibilitat, més amè, més habitual per veure-hi les notícies i amb millor informació de proximitat.

Catalunya Ràdio
, amb 502.000 oients diaris, és l'emissora més escoltada, segons l'estudi del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura corresponent al període que va del novembre del 2008 a l'octubre del 2009.

Catalunya Ràdio obté 83.000 oients més que RAC1 i 89.000 més que la Cadena SER. En el període que va del setembre a l'octubre d'aquest any, "El matí de Catalunya Ràdio", amb Manel Fuentes, ha estat el programa amb més audiència del país, amb 311.000 oients diaris. "El secret" amb Sílvia Cóppulo, el nou programa de les tardes de Catalunya Ràdio, obté en els seus dos primers mesos d'antena 106.000 oients diaris i supera en 41.000 oients l'audiència de l'última onada de la temporada passada.

Segons el Baròmetre, Catalunya Ràdio és l'emissora més escoltada a les quatre demarcacions, amb 330.000 oients diaris a la de Barcelona; 69.000, a la de Girona; 57.000, a la de Tarragona, i 45.000 a la demarcació de Lleida.

Pel que fa a les emissores temàtiques, 125.000 persones escolten diàriament Catalunya Informació, que encapçala el rànquing de les emissores informatives i obté els seus millors resultats en un estudi del Baròmetre.

iCat fm obté 48.000 oients diaris i Catalunya Música, l'emissora de música clàssica del grup, registra 45.000 oients diaris, 25.000 oients més que Radio Clásica, la segona en aquest format.


ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut