Igualada

El barri del Rec d'Igualada es reivindica transformant-se en aparador de moda

El barri industrial del Rec d'Igualada fa temps que ha deixat enrere el període d'esplendor que va viure fa dos segles. A poc a poc ha anat caient en l'oblit, però els dos últims dies diverses fàbriques en desús s'han convertit en botigues i tallers amb les últimes tendències en moda. L'experiència, anomenada Rec.0, volia acostar al gran públic les creacions tant de dissenyadors joves com consolidats i, al mateix temps, reivindicar el patrimoni arquitectònic. L'objectiu s'ha aconseguit i, finalment, també ha estat un èxit de vendes.

Actualitzat
Les naus i les fàbriques abandonades del barri del Rec s'han convertit en el contrast idoni per a la moda d'avantguarda. Onze marques de tendència s'han instal·lat en sis espais per vendre els seus estocs, però també s'han pogut veure videoprojeccions, música en directe o recitals de poesia.

El projecte Rec.0 neix amb l'objectiu de transformar temporalment un barri que té un extens patrimoni arquitectònic: fàbriques tèxtils i adoberies dels segles XVIII, XIX i XX, algunes en desús i algunes reconvertides en estudis. Una transformació que ha permès a molts redescobrir el que havia estat el seu lloc de treball i a d'altres conèixer per primer cop una part de la seva ciutat.

I tots plegats el que han pogut fer ha estat comprar. Sita Murt, Vialis, Textura, Josep Abril, Antoni Miró, Helmet Dress, Miriam Ponsa, Cecilia Vela, Manolita Watlin, Mosquito en Alaska, Marithé François Girbaud i Gemma són les onze marques que han exposat i venut amb grans descomptes els seus productes.

L'experiència ha funcionat tan bé que els organitzadors no descarten repetir-la al mes de maig.

Anar al contingut