Nova York

Microsoft s'alia amb Murdoch per la croada contra Google

Microsoft ja té pensada com ha de ser la següent batalla de la guerra contra Google. El president executiu de Microsoft, Steve Ballmer, ha trucat a la porta de News Corporation de Rupert Murdoch, l'empresa mare de "Wall Street Journal" o "The Sun". Vol que les seves notícies apareguin al seu cercador Bing i les tregui de Google. Per convèncer-lo, Ballmer no només haurà de treure el talonari, sinó que també haurà d'acceptar que els continguts de News Corporation "online" siguin de pagament.

Actualitzat
Rupert Murdoch és del parer que la indústria del periodisme digital encara ha d'evolucionar i aposta per fer pagar pels continguts. Amb aquest objectiu, Murdoch buscarà aliats i, de moment, sembla que n'ha trobat a Microsoft. De fet ha estat el mateix director executiu d'aquesta empresa qui l'ha anat a buscar perquè Steve Ballmer creu que satisfent els plans de Murdoch també pot treure'n rèdit per a la seva pròpia guerra: desbancar Google.

Microsoft ha rellançat aquest any el seu cercador. Bing és l'aposta de Ballmer per fer ombra a Google, però el cert és que encara no li arriba ni a la sola de la sabata pel que fa a acceptació. Així que ha optat per una estratègia contundent: prendre clientela a la competència. Començaria per les capçaleres de Murdoch, pagant-li el que convingui perquè indexi els seus continguts a Bing i els tregui de Google. D'aquesta feina de "desindexació" ja se n'encarregaria Microsoft, primer amb News Corporation i després amb altres empreses de comunicació que també preveu convèncer.

Murdoch ja hi està disposat, i és que sempre ha dit que quan aconsegueixi fer els seus continguts de pagament a la xarxa exigirà a Google que no inclogui les seves notícies al cercador.

Davant aquests moviments, però, no sembla que Google estigui gaire preocupada. Matt Brittin, director del cercador al Regne Unit, diu que "les notícies electròniques no suposen una font important de beneficis per a nosaltres".

Anar al contingut