Karma Peiró /Sevilla

El Twitter és l'eina estrella a l'EBE09

L'Evento Blog 2009, que celebra a Sevilla la seva quarta edició (del 13 al 15 de novembre), va reunir més de 1.500 participants per reflexionar sobre els "nadius digitals", la web en temps real, les xarxes socials, la producció audiovisual a internet o la importància dels blogs ara que es compleixen deu anys des de la seva aparició. El Twitter va ser l'estrella de la comunicació entre els assistents.

Actualitzat
Bona part dels participants de l'Evento Blog Espanya'09 (EBE) eren bloguers i usuaris assidus de xarxes socials o microblogs, especialment del Twitter. Aquesta eina ha revolucionat no només la comunicació entre els usuaris d'internet, sinó també el format de les trobades presencials.

El públic assistent ja no mira directament els ponents sinó que escolten mentre "twittegen" intensament des dels seus portàtils o mòbils, comentaris, reflexions i opinions sobre el que s'està dient. Diverses pantalles gegants publiquen, gairebé en temps real, el que estan dient centenars de persones. De pas, serveix de testimoni personalitzat a tots aquells que no han pogut assistir presencialment a la trobada.

L'EBE'09 es va estrenar divendres parlant de Tuenti, la xarxa social més gran d'Espanya dedicada especialment als adolescents, a la qual només es pot accedir a través d'invitacions dels mateixos usuaris.

També va dedicar una sessió especial a destacar projectes o iniciatives pioneres de "nadius digitals", aquells joves d'entre 17 i 24 anys que tenen una visió avançada del que es pot fer a la xarxa. En aquest sentit, és paradigmàtic el cas de Victoriano Izquierdo, un granadí que des de fa un parell d'anys publica l'agència alemanya Bilderberg, l'anglesa The Wideangle  i l'espanyola Contacto.

La primera jornada de l'EBE'09 va finalitzar amb una taula rodona sobre la web en temps real i la discussió sobre els efectes positius o negatius de la immediatesa informativa que permeten eines com el Twitter, YouTube o Facebook.

Dissabte, es van poder escoltar els relats personals d'iniciatives genials i creatives que corren per la xarxa, com la del grup audiovisual Malviviendo.com, una sèrie de televisió per internet que en menys d'un any s'ha convertit en un referent, especialment per la seva promoció a les xarxes socials. Poc després, David Karp, un jove de 23 anys va explicar el funcionament de Tumblr.com, una eina de microblog que té 450 milions de pàgines vistes al mes i compta, en tot el món, amb 2 milions d'usuaris.

A la tarda, la interessant ponència de l'advocada  Paloma Llaneza va advertir a l'audiència d'anar en compte amb les dades personals que deixen disseminades per xarxes socials i webs públiques.  I al final del dia es van entregar els Premis Bitàcoras 2009, al qual es van nominar 8.457 blogs i es van recollir un total de 37.141 vots. Un jurat es va encarregar de premiar els millors.

Diuemenge, Gumersindo Lafuente, ex director del web de notícies Soitu.es, va acomiadar la quarta edició de l'Evento Blog Espanya destacant la importància dels blogs i l'evolució que s'està vivint, en aquests moments, en el periodisme.

Anar al contingut