Barcelona

Obre a Barcelona la primera botiga amb productes gratis

Avui ha obert les portes al centre de Barcelona la primera botiga d'Europa on els clients poden emportar-se els productes de manera gratuïta per tal de provar-los a casa. Amb el nom d'EsLoÚltimo, aquest establiment ofereix les últimes novetats o prototips de productes tèxtils, d'alimentació, d'higiene o cosmètica. També s'hi exposen les últimes novetats en tecnologia, un tipus de productes que s'han de tornar després de testar-los. El consumidor paga cinc euros per semestre i pot emportar-se fins a cinc articles cada dues setmanes. El negoci d'EsLoÚltimo es fa en oferir estudis de mercat a les empreses que ofereixen les seves novetats als clients.

Actualitzat
L'empresa catalana Guia de Tendències ha obert al centre de Barcelona la primera botiga on els clients poden emportar-se de franc productes de les últimes novetats. És el primer establiment d'aquestes característiques a Europa, es diu EsLoÚltimo i està situat a Ronda Universitat, al costat del carrer Pelai. Els clients han de registrar-se i abonar cinc euros cada sis mesos. A canvi, poden visitar la botiga cada dues setmanes i emportar-se un màxim de cinc productes gratis cada vegada entre tots els articles.

No es poden agafar els mateixos productes de forma consecutiva, ja que l'objectiu és que es vagin coneixent les novetats de les marques. Tampoc admeten pagament amb targeta o en efectiu, sinó que l'única manera d'adquirir els productes és inscriure's i pagar cinc euros cada sis mesos, per emportar-se un màxim de 60 productes en aquest temps. Hi ha productes d'alimentació, cosmètica, accessoris, higiene i neteja. Entre les marques que hi participen hi ha Pepsico, Bimbo, Sanex, Ausonia i HP.

Guia de Tendències és una empresa especialitzada en estudis de mercat, segment amb el qual preveuen obtenir beneficis, a més del lloguer de la tenda per a esdeveniments. El local de Barcelona compta en el primer dia d'obertura amb un total de 78 referències.

El pla de negoci de la companyia calcula que s'aconseguirà una facturació de 3,5 milions d'euros el 2010. Al local de Barcelona s'afegirà aquest any una nova botiga al centre de Madrid, i al juny del 2010 està previst que entrin a les principals capitals europees: París, Londres, Berlín, Roma i Amsterdam. En la primera fase s'estima que hi haurà una inversió propera als 2 milions d'euros, i que comptarà amb el capital de risc de Business Angels.

En una segona fase, esperen obrir a Nova York, Los Angeles, Monterrey, Otawa i Rio de Janeiro, amb un pressupost entre 2 i 2,5 milions d'euros, segons ha explicat avui en l'obertura de la tenda de Barcelona el fundador de Guia de Tendències, Gabriel Gil, i la directora de Màrqueting, Cristina Míguez. En funció de les botigues es podrà canviar el nom de la marca.

A més dels productes gratuïts per emportar-se, la botiga compta amb un apartat d'exposicions amb innovacions tecnològiques de marques conegudes. No es descarta que, en alguns casos, els clients puguin provar els articles a casa per després participar en enquestes d'opinió.

Gil ha destacat que la iniciativa ha tingut "una bona acollida" entre les empreses, que no paguen per tenir-hi els seus productes, i a les quals s'ofereix la possibilitat que es facin estudis de mercat. Ha confiat que a finals d'any hi hagi més de 20.000 registres a la botiga de Barcelona
Anar al contingut