Barcelona

Els professors tindran un telèfon per resoldre els dubtes sobre els ordinadors a les aules

El Departament d'Educació prepara un sistema d'atenció telefònica per resoldre els dubtes dels docents que participen en el projecte 1x1 de digitalització de les aules. El telèfon de suport farà un triple servei d'atenció i atendrà tant qüestions sobre els materials com sobre formació tecnològica, així com també d'assessorament pedagògic. Els problemes tècnics, sobretot de connexió a internet, i la falta de diversitat són les principals preocupacions dels estudiants que participen en el projecte.

Actualitzat
L'arribada dels ordinadors per als escolars, que acompanya el projecte de digitalització de les aules, rebrà el suport d'un nou sistema d'atenció telefònica. Quan fa un mes de l'inici del curs escolar, Jaume Graells, director general d'Educació Bàsica i Batxillerat, ha explicat que es posarà a disposició dels docents un telèfon per resoldre problemes tècnics, pedagògics i sobre els materials.

El departament també vol retocar el sistema de formació dels docents, de manera que els que ja tenen experiència vagin a ensenyar a les classes on tot just comencen. A l'IES Joan Coromines de Barcelona, el director ha reconegut que la formació dels docents és el punt més feble de la digitalització. "Tenim problemes amb els professors. Costa usar una pissarra digital. N'hem d'aprendre amb ells", ha reconegut el director sobre l'aprenentatge que fan els professors alhora que el que fan els alumnes.

Molts dels centres que ja tenen les classes digitalitzades, com el Salvador Espriu de Salt, però es queixen dels problemes amb la connexió a la xarxa. Allà s'han trobat amb "llicències que no acaben de ser correctes, connexions que no acaben de rutllar i que s'hauria de solucionar en un termini molt curt".

El pla de digitalització de les aules ha d'arribar aquest curs a 325 centres educatius de Primària i Secundària i a més de 33.000 alumnes.
Anar al contingut