Barcelona

Barcelona renova semàfors

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat el nou model de semàfors que implantaran a la ciutat. Són energèticament més sostenibles, evitaran incidències davant de possibles apagades i modernitzaran i centralitzaran la xarxa. Durant els pròxims tres anys se'n canviaran 10.000, dels 30.000 que hi ha la ciutat, amb un cost de 40 milions d'euros. En una primera fase es canviaran els semàfors que tenen més de deu anys, i en el pròxim mandat es preveu arribar a més del 90% de la xarxa. El nou semàfor utilitza LED en lloc de bombetes i disposa d'una bateria que li dona dues hores d'autonomia en cas d'apagada elèctrica.

Actualitzat
Als semàfors de Barcelona ja els toca renovar-se. Els últims anys, l'Ajuntament n'ha començat a millorar la tecnologia, però ara es planteja un salt quantitatiu. Amb una inversió de gairebé 40 milions d'euros en un any i mig, es renovaran els senyals del 36% de les cruïlles, gairebé sis-centes. Durant els pròxims tres anys, però, se'n canviaran 10.000, dels 30.000 que hi ha la ciutat. En una primera fase es canviaran els semàfors que tenen més 10 anys, i en el pròxim mandat es preveu arribar a més del 90% de la xarxa.

El nou semàfor ja es pot veure als carrers de l'Eixample. Manté el color groc, però està format per mòduls quadrats sense visera i porta incorporats altaveus per a invidents.

Semàfors nous per fora i per dins. Estan connectats per fibra òptica al centre de control, la tecnologia LED redueix el consum a una sisena part i tenen una autonomia de dues hores si marxa el corrent elèctric, com ha explicat l'alcalde Jordi Hereu. Quan s'estengui a tota la ciutat, l'ús de LED permetrà estalviar 800.000 euros anuals en consum energètic, el mateix que gasten 1.600 famílies.

A més, les lents d'aquests nous semàfors tenen una vida vuit vegades superior a les actuals i proporcionen més intensitat lumínica, que fa prescindibles els protectors solars. També es podran incorporar plaques solars.

La centralització de la xarxa semafòrica, accessible per als invidents, permetrà fer un seguiment i solucionar les incidències des d'una base d'operacions, la qual cosa accelerarà el manteniment i millorarà la gestió del trànsit.

Per encabir la nova tecnologia i la bateria de reserva, els armaris de les voreres seran més voluminosos. Una altra novetat és que els semàfors duen adossats els senyals de trànsit, molt més petits. Cada semàfor costa uns 1.000 euros.
Anar al contingut