Barcelona

Les operadores hauran de facilitar donar-se de baixa i fer la portabilitat a una altra companyia

Aquest diumenge entra en vigor la nova Carta dels Drets de l'Usuari de les Telecomunicacions. La nova legislació protegeix més els usuaris de telefonia i internet, simplifica tràmits i ofereix garanties als clients davant de les companyies telefòniques. Amb aquestes noves mesures, donar-se de baixa serà més fàcil, els usuaris cobraran indemnitzacions sempre que la línia no funcioni i, a més, els serveis d'atenció al client hauran de respondre.

Actualitzat
Amb la nova Carta dels Drets de l'Usuari de les Telecomunicacions, que entra en vigor aquest diumenge, els usuaris tindran 20 drets nous que, si s'apliquen correctament, acabaran amb molts maldecaps i problemes com ara les complicacions a l'hora de donar-se de baixa o de reclamar. Aquests són alguns dels nous drets que regula la normativa.

Donar-se de baixa

Serà més fàcil i ràpid, ja que la companyia estarà obligada a fer efectiva la baixa en un termini de dos dies, en lloc de les dues setmanes que s'aplicaven fins ara. A més, aquest tràmit es podrà fer per telèfon i no caldrà enviar cap imprès ni cap document.

Canviar-se de companyia

Triar i canviar de companyia telefònica ja no serà un procés lent i costós sinó automàtic, ja que quan contractem un servei a una empresa telefònica, l'anterior ens haurà de donar de baixa sense que ni tan sols l'hi haguem de comunicar. A més, ho haurà de fer un termini curt, de 24 hores.

Cobrar indemnitzacions

La nova normativa protegeix més l'usuari a l'hora de cobrar indemnitzacions sempre que la línia no funcioni i ja no s'haurà de pagar per un servei que no esten rebent de forma correcta. Si estem més de sis hores sense connnexió a internet o bé si ens quedem sense línia telefònica, la companyia ens ho haurà de descomptar a la factura.

Trucar amb targetes prepagament

Podrem exigir factures amb el preu desglossat de cada trucada, cobrar les mateixes indemnitzacions i tenir unes condicions generals per escrit com si tinguéssim un contracte.

Reclamar i protestar

Els serveis d'atenció ja no podran ignorar les reclamacions i peticions i ens hauran de respondre en el termini màxim d'un mes. La nova legislació també estableix que totes les queixes es podran formular per telèfon.l

Contractes

Si ens obliguen a mantenir una mateixa companyia durant un temps, s'haurà d'indicar al contracte. A més, les companyies no podran fer cap canvi de manera unilateral.

Velocitat d'accés a internet

Els operadors estan obligats a informar els usuaris, abans de la contractació, sobre els factors que influeixen en la velocitat de la seva línia.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut