Entrevista

Marc Cortés: "140 caràcters donen per dir moltes coses"

Cada dia s'obren entre 5.000 i 10.000 nous comptes de Twitter i Espanya és el tercer país del món amb més usuaris, només després dels EUA i el Japó. Ens ho explica Marc Cortés , consultor d'estratègia a internet i autor del llibre "Nanoblogging. Los usos de las nuevas plataformas de comunicación en la red".

Actualitzat
Hi ha tot un món Twitter per descobrir. Busco informació a internet i trobo el Twictionary i la Twitteratura.  Continuo cercant i arribo a la pàgina del darrer llibre d'en Marc Cortés, plena d'enllaços que van a parar a més informació.
Decideixo preguntar-li i deixar-me guiar pels seus consells.

Què significa exactament "nanoblogging"?

El "nanoblogging" és una nova forma de comunicació que implica la fusió de quatre espais que ja coneixem: blog + missatgeria instantània + SMS + xarxes socials. Només tenim 140 caràcters per poder-nos comunicar amb altres persones.

Escolti, però 140 caràcters és molt poc espai per explicar res...

Doncs hi ha més de 30 milions de persones que pensen que sí que es poden explicar coses. No es tracta d'un espai reflexiu, com un blog, sinó que respon a altres motivacions.

Per exemple?

Serveix per deixar opinions, sensacions o sentiments d'un determinat moment; per enviar un missatge, quedar o felicitar algú. Permet avisar que hi ha hagut un atemptat, un accident, o per donar el resultat dels partits del Barça, d'unes eleccions, etc.

Vostè ha necessitat uns quants caràcters més per explicar-me per a què serveix...
I encara no he acabat... El "nanoblogging" serveix per compartir enllaços de continguts interessants i les empreses poden enviar missatges d'accions concretes o respondre als seus clients. Ja ho veus... 140 caràcters donen per molt més del que sembla.

Si em parla del "nanoblogging" he d'entendre Twitter?
No, el "nanoblogging" es refereix a un blog petit. N'hi ha diferents tipus, depèn del contingut que es comparteixi. Tenim el Twitter, com el més popular. Però també hi ha el Yammer, per a empreses; el Twitpic, per compartir fotos; 12seconds i Blip.tv, per a música i vídeo. També hi ha el Twitxt, l'Identi.ca i el Youare...

Ja! Aturi's... no tindré temps de provar tant "nanoblogging"...
No és necessari que tinguis Twitter o una altra plataforma. Només si tens ganes de provar-ho.

Si un empresari està pensant obrir un compte a Twitter, què li aconsellaria?
El primer, que es plantegi els objectius pels quals vol ser-hi. Vol vendre serveis? En aquest cas, s'hauria de veure quina és la manera d'arribar als clients potencials. El Twitter és un espai de comunicació, i abans de començar s'ha de tenir clar el motiu pel qual es vol fer servir.

El 70% dels usuaris del Twitter es van donar d'alta el 2008. Parlem d'una eina molt recent, oi?

Efectivament, tot això és molt nou i està molt tendre. Podríem parlar de tres grans èpoques del Twitter.


(Continua llegint l'entrevista...)
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut