Barcelona

Girona dóna la sortida de forma multitudinària al pas del Tour per Catalunya

Girona ha donat la sortida multitudinàriament a la primera de les dues etapes catalanes del Tour de França. La ronda gal·la ha començat sense problemes, però la pluja amenaça de fer més difícil el pas del Tour a Catalunya. D'una banda, pot complicar l'etapa als corredors i, de l'altra, també pot aigualir la festa a aquells ciutadans que vulguin veure algun dels trajectes de la marxa. Malgrat el mal temps, la sisena etapa del Tour, la que cobreix la ruta Girona-Barcelona, passarà avui pel Baix Empordà, la Selva, el Maresme i el Vallès Oriental. El recorregut obligarà a anar tallant les carreteres per on passi, a banda de limitar el transport privat a l'interior de les ciutats. De moment, la pluja ha començat a dificultar la mobilitat, amb carreteres tallades al marge dels carrers de Girona. Trànsit ha admès que en alguns casos no hi ha alternativa o bé consisteix exclusivament a pagar peatge. En aquests dos dies de cursa es tallaran 400 quilòmetres de carretera i es mobilitzaran 5.200 persones dels cossos de policia, bombers i Protecció Civil.

Actualitzat
Aquests dos dies de Tour a Catalunya cal estar molt atents als talls i restriccions a les carreteres. Trànsit recomana evitar la circulació per les vies on hi pot haver complicacions, optar pel transport públic i modificar horaris sempre que sigui possible.

Les carreteres que poden ser conflictives dijous són la C-35 i la C-31, mentre que divendres es recomana evitar l'N-260, la C-55 i la C-25. En aquesta altra pàgina trobareu tota la informació detallada dels llocs per on passa el Tour a Catalunya, a les comarques del Gironès, el Baix Empordà, la Selva, el Maresme, el Vallès Oriental, el Barcelonès, el Vallès Occidental, el Bages, el Solsonès i l'Alt Urgell.

El Servei Català del Trànsit ha concretat que algunes de les alternatives als trams afectats per la cursa seran de pagament, com la C-32 o l'AP-7, i que no s'ha arribat a un pacte amb l'organització del Tour perquè assumeixi el cost d'aixecar barreres als peatges.

El director del SCT, Josep Pérez Moya, també ha advertit que les grues de tots els municipis netejaran de cotxes les vies per on passi la cursa, però que els ajuntaments no cobraran als conductors afectats.

Girona respira Tour

Els aficionats més impacients han esperat a Girona el pas de la caravana de la prova francesa. A la ciutat ja es respirava ambient de Tour, tant pels aparadors decorats, com per l'entusiasme del sector de l'hostaleria, que hi veu una oportunitat, i també per imatges inèdites com les places d'aparcament buides, reservades per a la moguda ciclista.

En tot el recorregut per la ciutat -des de la rotonda del Rellotge fins al municipi de Quart, passant per la Gran Via de Jaume I i el carrer Emili Grahit- està prohibida la circulació de vehicles externs a la cursa, entre les deu del matí i les dues del migdia. Es recomana entrar i sortir de Girona per la banda sud i sud-oest, des de l'AP-7 o per la variant de l'N-II.

Barcelona, dividida en dos

En el cas de la capital catalana, la cursa desfilarà per 13 quilòmetres de circuit urbà, que anirà des de la rambla de Guipúscoa fins a l'Estadi Olímpic Lluís Companys, passant per la Meridiana, el passeig de Sant Joan, Drassanes i la plaça d'Espanya. Els talls de trànsit començaran aproximadament a les tres de la tarda, quan la caravana publicitària que precedeix els ciclistes passi per Sant Fost de Campsentelles.

Una de les mesures que s'han pres és desplaçar de manera estratègica els vehicles dels Bombers de Barcelona en diversos punts, per garantir que, si surt algun servei, hi puguin arribar en el temps previst i no topar amb talls i restriccions, coincidint amb el fet que la ciutat quedarà dividida en dues parts només accessibles amb metro durant la tarda.

La muntanya de Montjuïc, on acaba l'etapa d'aquest dijous, es preveu que sigui el lloc on més persones es concentrin per veure els ciclistes, fins a unes 300.000, segons els càlculs de l'administració.

Més de 5.000 persones mobilitzades

La presència de la cursa obliga a desplegar un dispositiu de seguretat que mobilitzarà 5.200 persones, 2.200 de les quals són agents de diverses unitats dels Mossos d'Esquadra, que rebran el suport dels altres cossos de seguretat, com ara la policia espanyola, les locals, la Gendarmeria o la policia andorrana. En total hi haurà 1.100 punts de regulació del trànsit, a banda dels desplegats a l'interior de les ciutats de Girona i Barcelona.

S'ha treballat en aquest pla en els últims vuit mesos i s'ha dividit en quinze àrees per garantir que tot surti bé durant la presència d'un dels esdeveniments esportius amb més projecció mediàtica del món, que aquest dimecres a la nit ja s'ha aturat a Girona.

Cal tenir en compte que el Tour mou cada dia 4.500 persones, 2.400 vehicles, 180 ciclistes, 300 acompanyats i membres dels mitjans de comunicació. El pla per garantir la seguretat estarà atent tant a l'amenaça d'ETA, que en altres ocasions ha aprofitat el Tour per fer-se notar, com a possibles accions de treballadors d'empreses afectades per expedients de regulació d'ocupació.
Anar al contingut