Washington

La mort de Michael Jackson sacseja YouTube i provoca una revifalla de les vendes a Amazon i iTunes

Els usuaris de YouTube s'han bolcat en aquesta pàgina en les hores posteriors a la mort del cantant Michael Jackson per deixar constància de l'empremta que ha deixat en les seves vides amb els vídeos d'aquest portal. Una cosa similar s'ha viscut al web de vendes per internet Amazon, on els discos del rei del pop han passat a ocupar els quinze primers llocs de la classificació. A Facebook, els usuaris han creat diverses pàgines dedicades a la mort del cantant que ja han aconseguit aplegar més de 60.000 fans en diversos casos.

Actualitzat
El cantant Michael Jackson s'ha convertit aquest divendres en el número 1 de vendes per internet. El portal de vídeos per internet YouTube ha viscut una revifalla del fenomen fan de Michael Jackson. Entre els vídeos més vistos en totes les categories i comptant els usuaris d'arreu del món s'han col·locat les imatges de l'ambulància que ha traslladat el cantant a l'hospital de Los Angeles, on s'ha acabat confirmant la trista notícia de la seva mort als 50 anys.

La mort de Michael Jackson ha ocupat quatre llocs entre els deu primers vídeos més comentats a YouTube. A primera hora de la tarda, la notícia que ha emès Wavy News sobre la mort de Michael Jackson es trobava en el tercer lloc dels vídeos més comentats a YouTube.

En el quart lloc hi havia el comentari d'un usuari molt actiu a YouTube, Philip DeFranco, que ha penjat un videocomentari on glossa les figures de Michael Jackson i de Farrah Fawcett, la mort dels quals ha coincidit en el temps.

I la impressió personal d'Eric Striffler, un altre jove usuari del portal resident a Nova York, s'ha col·locat en la vuitena posició.

Tutorials sobre el "Moonwalk"


Els admiradors de la música i sobretot de la particular manera de ballar de Michael Jackson també han volgut recordar-lo. Així, entre els vídeos més vistos pel que fa als tutorials s'hi ha pogut trobar "How to Moonwalk Tutorial" o "How to Moon Walk Like Michael Jackson".

Especial a YouTube

Per últim, YouTube ha volgut retre el seu especial homenatge al cantant recuperant els vídeos més vistos del rei del pop al llarg d'aquests darrers anys. Els tres més destacats són "Thriller", amb més de 37 milions de visites; "Beat it", amb 24 milions de visites, i per últim "Don't Stop Til You Get Enough", amb més de 15 milions de visites.

Líder de vendes a Amazon i iTunes

Els discos de Michael Jackson han tornat a despuntar com en els seus millors temps com a líders de vendes, ara des d'internet en webs com Amazon. A la versió nord-americana d'aquest lloc de comerç electrònic, els discos del rei del pop s'han situat en les quinze primeres places de la classificació dels més venuts. La reedició de "Thriller" del 2008, en ocasió del 25è aniversari de l'àlbum original, ha estat el disc més venut, per sobre d'"Off the Wall" (1979) i "Bad" (1987). A la plana francesa d'Amazon, Jackson també ha ocupat les deu primeres places de la classificació. El cantant també s'ha situat al capdamunt de tot a iTunes, on ocupava els primers cinc llocs de la venda d'àlbums.

Primeres pàgines a Facebook

Michael Jackson ja tenia diverses pàgines que agrupaven milions d'admiradors a la xarxa social Facebook. Però després de la mort de l'estrella del pop, els usuaris han creat pàgines dedicades a retre-li homenatge i a lamentar la seva pèrdua. És el cas de RIP Michael Jackson (We Miss You), que en només unes hores ja té més de 120.000 fans, o de Michael Jackson RIP, que fins ara n'ha aplegat més de 70.000.
ESPECIALS RELACIONATS
Anar al contingut