Mollet del Vallès

Un cable a la bassa on carregava aigua, possible causa de l'accident d'un helicòpter antiincendis

El pilot i el copilot d'un helicòpter contractat pels bombers han mort aquest dilluns en estavellar-se l'aparell a Mollet del Vallès. L'aparell era d'una empresa contractada pel Departament d'Interior durant la campanya antiincendis i s'ha precipitat al buit després d'agafar aigua a la bassa del camp de tir. Experts d'aviació, dels bombers i dels Mossos investiguen les causes de l'accident, que podria haver estat causat per un cable que hi havia dins la bassa i que hauria desestabilitzat l'aparell.

Actualitzat
L'accident ha passat un cop l'helicòpter havia carregat aigua d'una bassa, a Mollet del Vallès, per anar a apagar un petit incendi a les Franqueses del Vallès. Després d'enlairar-se, s'ha desestabilitzat i ha caigut. El copilot de l'aparell ha mort a l'acte, mentre que el pilot ha estat traslladat en estat molt crític a l'Hospital de la Vall d'Hebron, on n'han certificat la mort.

L'helicòpter pertanyia a l'empresa TAF, amb seu a l'aeroport de Sabadell i que treballa de forma habitual en la campanya de prevenció d'incendis. El secretari general d'Interior, Joan Boada, ha lamentat els fets i ha assegurat que la policia científica, els Bombers de la Generalitat i Aviació Civil treballaran per aclarir les causes de l'accident.

Un cable dins la bassa


Boada, però, ha reconegut que una de les causes podria ser que l'avió s'hagués enganxat amb un cable a la bassa, tot i que ha insistit a esperar que acabin les investigacions. Segons aquesta hipòtesi, la bomba de succió hauria xuclat el cable i això hauria provocat que el pilot i el copilot perdessin el control de l'aparell.

Pilot i copilot, experimentats


Les dues víctimes de l'accident tenien una àmplia experiència en aquestes tasques, segons ha informat aquest dilluns l'empresa TAF Helicòpters en un comunicat. El pilot que ha perdut la vida tenia 36 anys i 2.100 hores de vol com a comandant, mentre que l'altre ocupant de l'aparell, el copilot, tenia 30 anys i exercia com a operador de vol des de l'any 2007.

ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut