Barcelona

Òdena acollirà el futur aeroport corporatiu i empresarial de Catalunya

L'aeroport corporatiu de Catalunya es farà a Òdena, a l'Anoia, segons ha anunciat el conseller d'Obres Públiques i Política Territorial, Joaquim Nadal. La candidatura de l'aeròdrom d'Igualada-Òdena era l'única que s'havia presentat al concurs. El projecte aprovat per la Generalitat amplia la pista de l'actual aeròdrom fins als 1.500 metres i ofereix 210 hectàrees de sòl industrial per a activitats aeroportuàries, a més de la construcció de nombrosos hangars per a aeronaus d'aviació executiva i esportiva. L'objectiu d'aquesta infraestructura és atendre el trànsit d'avions de menys de 20 places destinats al món empresarial i corporatiu en l'àmbit privat.

Actualitzat
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha explicat que l'elecció respon a la idoneïtat d'un emplaçament que, a més, té com a valor afegit que ja té un aeròdrom que ara es transformarà per acollir vols i jets privats. Segons Nadal, Igualada-Òdena compleix un ampli ventall de requisits: està localitzat a 60 quilòmetres de Barcelona i pot connectar-se amb l'A-2 amb un enllaç situat a un quilòmetre de l'actual aeròdrom; té una capacitat de pista d'1,8 quilòmetres; no interfereix en les operacions de la resta d'aeroports catalans i compleix les condicions orogràfiques i meteorològiques.

Actualment, l'aeròdrom d'Òdena té una superfície de 33,8 hectàrees i una pista de vol de 883 metres de longitud i 18 d'amplària. Es transformarà en un aeroport d'aviació privada, amb avions amb capacitat per operar amb vols de curta, mitjana i llarga distància, majoritàriament a Europa i Espanya. Segons el conseller, aquest aeroport podrà estar a l'altura d'altres de similars a Europa, com els de Canes, Farnborough (Londres) i Le Bourget (París).

Triada la ubicació, Nadal ha avançat que els pròxims passos a seguir seran l'elaboració del pla urbanístic i del model de negoci i la definició del model de gestió; una qüestió rellevant en un moment en el qual la Generalitat lluita per tenir un paper determinant en els aeroports catalans en mans d'Aena, i que obre la porta a diverses fórmules mentre la titularitat de la propietat sigui pública.

Nadal ha explicat que cada aeroport tindrà el seu propi model, amb presència en aquest cas dels ajuntaments d'Igualada i d'Òdena i les càmeres de comerç, encara que l'explotació podria recaure en un operador privat o un sistema mixt.

El d'Igualada-Òdena és un dels aeroports projectats per la Generalitat, juntament amb el de Lleida-Alguaire, el de Pirineus-Andorra i el de les Terres de l'Ebre.
Anar al contingut