Barcelona

Coneix a fons la T1 de l'aeroport del Prat!

L'aeroport del Prat creix i estrena la nova terminal T1 per centralitzar i potenciar el moviment de la instal·lació. S'han creat força expectatives al voltant de la T1 però n'hi ha una que pren més força que cap altra: esdevindrà un autèntic aeroport de connexió? És a dir, a banda de fer-se gran físicament, el de Barcelona serà un aeroport equiparable als principals equipaments aeroportuaris del planeta? La repercussió que això tindria en l'economia del país i el seu dinamisme donaria tota la raó de ser a la construcció d'aquesta terminal en forma d'espasa. És un dels trets significatius del nou edifici, però en té d'altres que Catalunya Ràdio ha volgut recollir en una sèrie de reportatges que podeu escoltar en aquest espai del 3cat24.cat.

Actualitzat
Com s'implantaran les companyies a la nova terminal?
La nova terminal comença a mig gas i acull un 15% de les aerolínies del conjunt de l'aeroport. Però quan a final d'any s'hi hagin traslladat totes les companyies s'hi concentrarà el 80% de l'activitat. Què passa amb la resta d'equipaments? Com quedarà la terminal actual? I quins altres projectes de creixement té l'aeroport?


Com s'accedeix a la nova terminal?
No hi ha prou connexions de transport públic. Si més no, faltaran les infraestructures previstes per arribar-hi amb metro i tren, perquè els calendaris d'aquestes obres s'estiren, com a mínim, fins al 2012. Per suplir aquesta mancança s'han dissenyat diverses alternatives amb autobús.


Com afecta la T1 els milers de treballadors?
Hi haurà canvis en els hàbits de treball d'una part important dels 15.000 treballadors de l'entorn de l'aeroport. Hi ha qüestions per polir, com alguns aspectes de mobilitat que reclamen els sindicats. Però tothom valora, sobretot en els temps que corren, els llocs de treball nous que genera la T1.


Entra a la sala d'explotació, el centre de control de l'aeroport

Està oberta al gran públic des del 17 de juny, però algun dels serveis de la T1 ja fa setmanes que estan en funcionament. Un d'aquests punts clau per a la nova terminal i, de fet, per al conjunt de l'aeroport, és el centre d'explotació. Es tracta de la sala de control amb grans pantalles a les parets i ordinadors on treballen de manera simultània unes 50 persones. En aquest punt, situat a la nova terminal, es vigila gairebé tot el que passa a l'aeroport.


El Prat serà un aeroport de connexió amb la nova T1?

La nova terminal és tan gran que, de fet, a la pràctica representa un nou aeroport per a Barcelona i Catalunya. Des d'Aena i altres sectors -no tots- hi veuen una oportunitat per convertir Barcelona en un nus de connexions internacional, o sigui, un "hub" que permeti volar a destinacions llunyanes sense haver de passar per altres ciutats. Els ingredients hi són, però l'última paraula la té el mercat.

L'oferta comercial i d'oci de la T1
Cada vegada més, els aeroports volen oferir experiència, és a dir, que un cop passat el control de seguretat, el passatger pugui ocupar el temps d'espera per agafar el vol. La T1, en la seva mesura, també s'adapta a aquest model.

Què passarà amb l'antiga terminal i la resta d'espais del Prat?

Quan a final d'any s'hagin traslladat totes les companyies a la T-1 s'hi concentrarà el 80% de l'activitat de l'aeroport. Què passa amb la resta d'equipaments? Com quedarà la terminal actual? I quins altres projectes de creixement té l'aeroport per més endavant?
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut