Madrid

Les pèrdues podrien obligar Iberia a ampliar l'ERO per sobre del 10% de la plantilla

Ibèria no passa pel seu millor moment. L'aerolínia ha tingut unes pèrdues de prop de 93 milions d'euros en el primer trimestre de 2009. Aquestes xifres estan relacionades amb la disminució de l'ocupació dels seus vols, l'increment del preu del petroli i, evidentment, la crisi internacional. Iberia ha presentat un pla per reduir despeses laborals. Un dels punts és l'aplicació d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que s'està negociant amb els sindicats i que podria incrementar-se i afectar 2.000 treballadors, un 10% de la plantilla.

Actualitzat
La direcció ha plantejat la possibilitat que aquest ERO no sigui suficient en el futur. El pla preveu retallades de plantilla a les àrees amb més pèrdues, una reducció de la flota, ajustar la capacitat dels avions per adaptar-los més bé a la demanda, ajornar diverses inversions i la congelació salarial dels directius de la companyia.

Iberia explica aquestes pèrdues per la baixada de tres punts de l'ocupació dels seus vols durant els tres primers mesos de l'any, fins al 66%. Destaca també la retallada de l'oferta de vols entre Barcelona i Madrid com a conseqüència de l'entrada en funcionament de l'AVE.

El president d'Iberia, Fernando Conte, ha reconegut que veu molt difícil que el grup aconsegueixi resultats positius en l'exercici de 2009, amb les condicions que afecten el mercat de les aerolínies. Sobre la possibilitat de tenir beneficis el 2010, Conte ha afirmat que el futur és encara incert i cada analista opina d'una manera diferent. El president de la companyia confia que "probablement estiguem en una fase de tocar fons", encara que recuperar el camí perdut serà una tasca molt complicada.

Les fusions amb Vueling i British Airways

Fernando Conte ha assegurat que la fusió entre Clickair i Vueling és un "procés que ja està fet" i que només falta "que la CNMV doni el seu vistiplau a la nova Vueling", que es convertirà en la companyia aèria amb més trànsit que operi des de Barcelona.

La necessitat de retallar despeses podria posposar, a més, la fusió amb British Airlines. El procés "segueix el seu curs i continua negociant-se", ha dit Conte. Es treballa "sense dates determinades ni terminis" perquè la prioritat de les dues aerolínies és fer front a la crisi econòmica.
Anar al contingut