París

Un responsable de la investigació diu que res fa pensar que l'avió tingués cap problema abans d'enlairar-se

França ja ha començat a investigar sobre les causes que van fer que l'avió d'Air France acabés al fons de l'Atlàntic. El director dels serveis d'investigació sobre incidents aeronàutics francesos, Paul-Louis Arslanian, ha comparegut en roda de premsa i ha explicat que ja han posat fil a l'agulla i que, tot i que s'ha de fer molta feina i la investigació serà llarga, per ara res fa pensar que l'aparell tingués cap problema abans d'enlairar-se. Arslanian ha assegurat que a mesura que es coneguin noves dades es donaran a conèixer, però ha demanat que es deixi treballar els investigadors i ha recordat que ara per ara tot pertany al terreny de l'especulació. També ha anunciat que tindran un informe preliminar sobre el sinistre a finals d'aquest mes.

Actualitzat
L'equip d'investigadors francesos bolcats en la desaparició de l'avió d'Air France adverteixen que la tasca serà difícil i que, malgrat les restes localitzades, encara no han pogut delimitar amb precisió on es troba l'aparell ni tampoc per què es va accidentar. En una roda de premsa poc després que s'hagi confirmat que les restes pertanyen, efectivament, a l'A330 que feia el trajecte Rio de Janeiro - París, els experts han afirmat amb les dades que tenen fins ara que només poden dir que abans de sortir l'avió no tenia cap problema.

Sobre les caixes negres de l'aparell, que podrien contenir la clau del que va passar sobre l'Atlàntic, els investigadors han avisat que podrien no recuperar-se mai, perquè es creu que es troben a molta profunditat, possiblement a 2.500 o 3.500 metres. Tot i això, han afegit que la seva obligació és treballar fins al final i que es preparen per treballar sense aquests elements o sense més restes materials si finalment no poden recuperar res més. En aquest punt ha recordat que la zona on se suposa que són les restes és molt variable i de difícil accés.

El pilot va alertar que hi havia turbulències

Un dels responsables de la investigació que porta a terme el govern francès, Paul-Louis Arslanian, ha demanat prudència i ha afirmat que per ara tot el que es pugui dir sobre l'accident pertany al terreny de l'especulació. Per tant, ha afegit que no es descarta que un llamp impactés a l'aparell.

Sobre la possibilitat d'una despressurització, no s'ha volgut pronunciar. Sí que ha confirmat que les condicions meteorològiques eren dolentes, i ha afegit que el pilot ho havia advertit en un dels últims missatges d'alerta que havia rebut.

"Transparència total"

Les autoritats franceses creuen que a principis de mes tindran un primer informe sobre el que va passar sobre l'Atlàntic i han promès que tan bon punt en coneguin nous elements els donaran a conèixer. "No hi haurà secrets, la transparència serà total", ha afirmat Arslanian. Tot seguit, però, ha precisat que no avançaran hipòtesis: "No parlarem fins que n'estiguem segurs."

La investigació s'ha dividit en quatre parts. La primera se centra en la recerca i recuperació de restes materials de l'avió, un element fonamental per esbrinar què va passar; la segona estudia el manteniment i l'historial de l'aparell; la tercera, les operacions de l'avió i l'explotació, i la quarta, els sistemes i equipaments.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut